Då var det bestämt!

Då är ännu en arbetsvecka avklarad, dock en kortare sådan :) Man blir lite bortskämd när det infaller röda dagar :) Men det är skönt att få lite ledigt också, jag värdesätter det mycket mer nu än vad jag gjorde när jag plugga :) Efter jobbet idag så passade jag på att njuta av det underbara vädret! Satt ute på balkongen i två timmar i solen, så nu har jag allt börjat få mig en liten bränna ;)

Och nu till något helt annat... något som blev klart idag. Sebastian och jag kommer att flytta i sommar. Vi har under en tid letat efter en ny lägenhet men inte hittat nått. Vi har inte ens fått titta på en :/ I måndags när vi var hemma hos mamma och pappa så var även mormor där. Vi berättade då för dem om våra planer på att flytta, men att det var svårt att hitta något bra och billigt. Mormor tipsade då om en granne till henne som skulle säga upp sin lägenhet i slutet av april och flytta till hus. Det lät intressant och vi bad mormor att prata med henne och se om vi kunde få komma och titta på den. Vilket vi även fick. Igår var vi där innan jag började jobba. Det är 3 rok, vet inte exakt storlek men mindre än den vi har nu. Det finns en uteplats som är jättefin och hela lägenheten såg väldigt bra ut. Efter lite funderingar bestämde vi oss för att försöka få den. Sebastian följde med damen idag när hon sa upp lägenheten och vi fick den :D Kontraktet ska vi skriva på i nästa vecka :) 1:e juli är den vår. Förhoppningsvis kommer någon in i vår lägenhet lika snabbt så vi slipper dubbla hyror.
Även om jag tyckte om lägenheten är jag väldigt ledsen över att behöva flytta härifrån. Trivs sjukt bra i vår lägenhet och i området. Men nu ska vi försöka spara undan pengar så vi en dag kan köpa något eget! Vi har tagit helt rätt beslut!

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och äta lite god frukt medan jag njuter av kvällens TV-underhållning.


Kommentarer
PhotographyOlivia

Härliga bilder.

2011-05-08 14:31:02
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Ninni Karlsson - photography, fashion and weekday

Vad gott det ser ut!

2011-05-15 13:29:32
URL: http://missebonie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback