Besök på MVC

Idag var vi iväg på vårt andra besök hos barnmorskan. Denna gången var det dags att börja mäta magen och lyssna på hjärtat :) Givetvis kom jag inte undan några provtagningar. Stick i fingret är väl inget speciellt men när hon ska tömma mig på blod från armen så är det lite värre. Sticket gör betydligt ondare men det är just blodet som får mig att må dåligt. Blev till att stirra in i väggen som sist :P Trodde att resten skulle vara smärtfritt men när hon skulle mäta magen tröck hon väldigt hårt när hon letade efter mitt blygben, fy satan va ont det gjorde :S Men det såg bra ut, livmodern växte som den skulle och jag var i mitten av kurvan :) Sedan till det som jag hade längtat efter mest.. att få lyssna på bebisens hjärta ♥ Det lät nästan som ett tåg, tuff-tuff-tuff :P Hon mätte upp till 140 slag/min, vilket var bra och hjärtat lät jättefint :D Ska tillbaka om fyra veckor igen. Sedan blir det lite oftare ju närmre BF vi kommer :) Gud denna eviga väntan!! Kan tiden bara rusa iväg istället så att vår lilla skatt kommer ut nån gång :P Längtar så oerhört mycket! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback