Dagarna som varit :)

Usch så dålig jag är på att blogga emellanåt :P Mycket som har hänt de senaste dagarna :) I fredags träffades vi hemma hos mormor för grillning. Vi två, min familj + morbror och sambo och så mormor givetvis :P Vi åt och pratade och spelade kubb. En himla trevlig kväll!! Igår kom Sebastians pappa på besök. Jag skulle jobba på parken och eftersom det var gratis inträde skaffade Sebastian biljetter till oss tre så vi kunde gå och titta. Så nu har jag sett min första allsvenska match :P Annars när jag varit där och jobbat så kanske det har hänt att jag tittat en 10-15 minuter och sen åkt hem :)

Efter fotbollen tog vi oss till Restaurang Pappa Grappa för lite stenugnsbakad pizza. Tyvärr fick vi vänta 40-50 minuter innan vi fick in maten :S Men när servitören kom och sa att vi skulle få dom för halva priset så klagade vi inte :P Riktigt gott.
På vägen till bilen stannade vi vid Hemmakväll för att köpa med "lite" godis hem. Eller ja lite och lite!!! Sebastian sa på skämt att, eftersom det förmodligen skulle väga uppåt 3 kg, vi skulle få mängdrabatt. Killen som stod i kassan ställde godispåsen på vågen och sa bestämt "ja det får ni faktiskt" ;) Himla gulligt av honom :P

Idag följde vi med Micke och Matilda till Mantorp. Micke skulle få köra brum-brum ;)  Och fort skulle det gå... eller ja, vi trodde det i alla fall :) Men det var roligt att få följa med och kika lite :) Därefter åkte vi till Norrköping, käka lunch på stan, åkte sedan till Babyland där vi "bara skulle titta" som vi så fint hade uttryckt oss ;) Vi kom hem med kudde, täcke, resesäng och en bilbarnstol :P Men va sjutton, när man väl var där och hittade saker för bra pris så är det ju bara att slå till :D
Efter shoppandet blev det en runda minigolf. Matilda briljerade och vann såklart :) Jag, Sebastian och Micke fick dela på andra platsen :) Snart kommer de två vännerna över till oss för en liten spelkväll så det kommer att avrunda denna helg. Imorgon är det jobb som gäller.


Eftersom detta påslakanset var slut på Babyland så beställde vi hem det över nätet istället. Himla söt!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback