Läkarbesök

Idag fick jag tid hos en läkare och för provtagning. Fick inte mycket konstaterat än det jag redan visste. Irriterade slemhinnor i näsa, hals och ögon. Eftersom jag är gravid kunde han tyvärr inte hjälpa mig med så mycket medicin eftersom man helst inte ska äta nått. Jag fick ett recept på ögondroppar som jag ska ta tre ggr per dag och jag köpte ännu en flaska hostmedicin (som är okej då man är gravid). Så det är väl bara att stå ut och hoppas att det snart ger med sig. Hostan har ju i alla fall blivit bättre så nu hoppas jag att ögondropparna hjälper och att nästappan försvinner.

Om vi ska gå över till något roligare så gick jag in i vecka 17 idag :) Har inte tagit upp så mycket kring graviditeten här i bloggen. Får se om det blir mer ju längre in graviditeten jag kommer. Känns inte speciellt intressant att prata om det när jag mår så pass bra som jag gör. Nästan för bra ibland, blir nästan lite nervös :P Men idag har jag känt av molvärken som varit borta ett tag, alltid nått ;) Om cirka tre veckor är det dags för UL igen och då kanske jag kan ägna ett inlägg åt det :) har vi tur så har jag kanske börjat känna av livet där inne innan dess :D Vissa dagar kan jag inte sluta tänka på hur h*n kommer se ut, vilken ögonfärg? hårfärg? vem kommer h*n att likna mest?! och det stora ögonblicket då vi kommer att få se vårt lilla mirakel för första gången. Det är så otroligt spännande och jobbigt på samma gång. Man vill ju att tiden ska gå så mycket fortare :) Men det kommer att vara värt all väntan :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback