"The most wasted of all days is one without laughter"

Denna morgon hände det faktiskt inget oväntat. Däremot hände det något obehagligt i måndags när jag cyklade till jobbet. På Albrektsvägen, som jag alltid cyklar, var det några killar som fick för sig att ha lite roligt och försökte preja mig av vägen. Först trodde jag att föraren hade missat mig och fick panik för jag trodde verkligen att jag skulle på påkörd. Men sen märker jag att bilen svänger ut igen och att fyra killar glor bak på mig. Då insåg jag att det inte var en olyckshändelse utan avsiktligt. Riktigt obehagligt. Skakade som ett asplöv. Lite roligt var det för samma bil svängde sedan ut på Hagebygatan i motsatt riktning så jag kunde stirra rakt in i bilen. Och minsann titta de tillbaka. Blev genast riktigt förbannad. Hur kan man tycka att en sån sak är rolig?! Ja nu tar jag en annan väg till jobbet, en som har cykelväg :P
I tisdags morse gick resan till jobbet bra :) Dessto värre var det på jobbet. Blev nerspydd :S och tur i oturen så hade jag med mig träningskläder eftersom jag skulle till F&S direkt efter. Så jag fick lunka runt i träningsbrallor ;) 
Kan inte påstå att det hände som mycket igår heller, mer än att det var väldigt rörigt på förmiddagen :) Blev en lång dag eftersom vi hade avdelningsmöte på kvällen också. De timmarna ägnade vi åt att planera personalfesten som vi ska ha i juni. Vi ska stå för underhållning och mat nämligen :) Sista halvtimmen försökte vi få ihop en grind, vilket inte gick något vidare då beskrivningen på vilka delar som ska sitta vart var väldigt obegriplig ;) Blev mycket hysteriska skratt och till slut la vi ner det projektet :D

Idag hade jag en kort dag. SKÖNT! När jag kom hem tog jag tag i min garderob nästan direkt och rensade ut hur mycke kläder som helst. Det är ganska otroligt hur mycket man kan samla på sig under 2 år. Det var ju senast som jag rensa :) Bävar inför resten av alla våra saker i lägenheten som vi behöver gå igenom innan flytten om 1 ½ månad :S Det lär bli en hel del! Nu vet jag vad lite av helgen kommer att gå åt till :P Visning av vår lägenhet kommer att ske i helgen också. Imorgon kommer en som ska titta och på lördag tre stycken, så det kommer bli fullt hus :P



Kommentarer
Fotograf Matilda Bäcker

Sv: Det var superkul och jag blev galet nöjd! :D Stor kram

2011-05-16 09:06:19
URL: http://matildabacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback