Underbar helg!!

Har haft en helt underbar helg i Norrtälje :) Startade redan i fredags, första starten vi skulle spela gick klockan 19 på kvällen. Ett tag undrade vi om vi ens skulle hinna dit i tid. Var vägarbeten genom halv Stockholm och köer så det var helt sanslöst. Vet inte riktigt hur länge vi stod, men enligt planerna skulle vi varit i Norrtälje till klockan 17, vi var där efter 18 någon gång. Det gick lite fort den sista biten om man säger så ;) Lite mat hann vi få i oss innan det var dags att spela.
I första starten fick jag ihop 1767, vilket kändes som gränsfall då tävlingsledarna trodde att det skulle krävas cirka 20-30 pinnar till. Jag hoppades att jag under lördagen skulle kunna spela något bättre :)

Resten av fredagkvällen var väldigt underhållande :) Vi spelade kort, och ja var man inte där så förstår man inte hur roligt vi egentligen hade ;) Det var en gång fem blöta kort... nae, riktigt roligt var det :) Lördagen startade väldigt lugnt, vi sov ganska länge, åt frukost i lugn och ro. Tog oss senare ner mot hallen. Gick lite trögare för mig under de första serierna, jag fick inga strikeföljder vilket resulterade i att siffrorna inte va så höga. Lyckades i sjunde serien med att spurta rejält och ta chansserien på 268, hoppet levde vidare :) Stannade på 1740.
Jag låg fortfarande kvar på finalplats med mina 1767 + att jag hade min sjunde serie på 268 och möjligtvis även den åttonde då jag under fredagen hade slagit 251. Tre möjliga chanser att ta mig till final. Det var så gott som klart eftersom det efter vår start endast var en kvar :)

Under lördagkvällen åkte vi och spela minigolf och väntade spänt på resultatet i den sista starten. Medan myggorna i princip åt upp oss stod det klart att jag tog mig vidare på resultat och fick den sista finalplatsen. Tack vare det fick även Gabriella spela final eftersom hon hade högsta sjunde serien innan jag slog hennes siffror :) Det löste sig bra :)

Spelet under söndagen fungerade bra, under den första finalomgången var det lite nerver med. Vilket är helt naturligt när det gäller mig ;) Fyra serier spelades och jag klarade mig kvar till finalomgång två. Där var det enbart två serier. Öppnade upp med 257 och det kändes ganska skönt, då gällde det bara att hålla spelet uppe i andra serien. I tredje omgången fick jag problem, men gjorde efter halva första serien ett bollbyte. Jag kämpade på tills blodet spruta, och då menar jag det också ;) jag började blöda :P Tyvärr var det bara ynka 20 poäng som fattades. En tredje plats fick jag helt enkelt vara väldigt nöjd med :D Jag har inte varit speciellt aktiv de senaste två månaderna, och de senaste veckorna väldigt otränad. Det gick helt klart över förväntan! Snittade 207 genom tävlingen och det var inget jag hade förväntat mig :) En himla skön avslutning på säsongen och kanske för detta år, beroende på hur graviditeten går :) Förhoppningen är ju att jag ska kunna spela lite i höst innan det är dags för bebis att komma ut :)

Idag var man tillbaka på jobbet, trött som sjutton, genomförkyld och ömmande kropp. 24 serier tog ut sin rätt. Jag har med nöd och näpe tagit mig igenom dagen. Och laddar nu batterierna inför årsmötet ikväll. Det är bara bita ihop :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback