November- eller decemberbebis?

Besöket på MVC idag blev ganska långt. Istället för de cirka 20 minutrarna det brukar ta var vi där i 2 timmar :O Vi kan ju ta allt från början. Det första vi gör är ju att prata om hur den senaste veckan har varit och jag sa då att ännu mer av slemproppen har släppt, idag i flera omgångar bland annat. Sedan påpekade jag även det att bebisen har blivit lite lugnare i magen vilket barnmorskan reagerade på. Vi tog blodtryck, vilket visade på 140/95. Inte jättebra. Det fanns fortfarande lite spår i urinen men inget oroväckande. Hon lyssnade på bebisen och det lät jättefint och den låg lika bra som tidigare där i magen. Barnmorskan frågade också om vi skulle göra en undersökning så hon fick känna på livmodern, vilket jag givetvis gick med på eftersom jag har hört att det kan stimulera lite ;) En så kallad "hinnsvepning". Inte direkt behagligt men jag kommer ju vara med om värre :P Konstaterade att jag har börjat öppna mig, 1 cm. Inte mycket men någonting är ju på gång :)
Efersom jag berättade om att bebisen inte är lika aktiv som innan rekommenderade hon att vi skulle gå till förlossningen och köra en CTG-kurva under 20 minuter, vilket vi även gjorde. Hon sa att hon även kommer ringa till mig imorgon på grund av mitt höga blodtryck och boka in ett besök den här veckan för en extra koll.

Så sen bar det av upp till förlossningsavdelningen där jag blev kopplad till apparaten. Allting såg bra ut, men mitt blodtryck var fortfarande högt. De gjorde även ett ultraljud för att mäta hur mycket vatten som fanns i magen. De fanns det rikligt av fick vi veta :P Men jätteskönt att höra att bebisen mår bra! Även den här tjejen påpekade att en ny tid den här veckan skulle bokas in på grund av mitt blodtryck. Beroende på om förlossningen satt igång eller inte.
Nu finns det inget mer att göra än att vänta och hoppas att det kanske kommer hända nått inom det närmsta dygnet. Jag har inga större förhoppningar, mer än att jag hoppas att mitt blodtryck sjunker till det normala igen!

November- eller decemberbebis? Det är den stora frågan :D


Kommentarer
jossan

Åhh shit gumman det är nära nu alltså! Tänker på dig varenda dag, du är så tapper idenna väntan.. Men snart är knoddis här! du kommer bli bästa mamman! Lycka till! Stor kram

2011-11-29 19:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback