Har redan börjat bråka med sin mamma!

Idag hade vi tid på MVC för den vanliga kollen. Jag berättade om hur jag mått den senaste veckan med flimret framför ögonen, huvudvärken och illamåendet. Hon sa att graviditeten kunde framkalla migrän. Konstigt eftersom jag aldrig någonsin haft migrän :S Men hon tyckte att jag skulle försöka ringa om det hände igen för att komma in och ta prover då. Allt såg i alla fall bra ut, blodsocker, blodtryck, etc. Vi konstatera också att bebisen låg med huvudet neråt, men den har fortfarande så mycket plats att den kan vända på sig igen. Dock gick det inte lika bra när vi skulle lyssna på bebisens hjärta :/ Barnmorskan kunde inte lyssna av ordentliget då hjärtat rusade för att sedan lugna ner sig igen. Vi höll på i säkert 10 minuter innan hon avbröt och sa att hon skulle höra med förlossningen om de hade tid för oss. Självklart blev jag upprörd och tänkte det värsta :( Hon lugna oss med att säga att hjärtat lät bra men att, eftersom hon inte kunde lyssna av det ordentligt, tyckte att vi skulle göra ett CTG.
Så det bar av upp mot förlossningsavdelningen, där  togs vi emot av en annan barnmorska. Jag fick ligga ner och fick två bälten lindade runt magen. Därefter fäste hon några anordningar som skulle avlyssna bebisens hjärta och min puls. Varje gång jag kände bebisen röra på sig i magen skulle jag trycka på en knapp, det var ett sätt att se om den var aktiv eller inte. Där fick jag ligga ett tag... Allting såg bra ut, det var ingen fara med vår lilla skatt ♥ Han/hon ville väl helt enkelt inte samarbeta idag :) Hoppas den sköter sig nästa gång så jag slipper bli uppjagad igen :S


Kommentarer
Malin

Nämen vilken buse... Tur att allt var som det skulle till slut! Kram

2011-09-27 10:19:50
URL: http://malinwallquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback