Kryssning till Tallinn, dag 2

Natten gick över förväntan. Zacharias vaknade inte en gång men min iPhone hade inte ställt om klockan till Estnisk tid {syrrans hade nämligen gjort det automatiskt, så jag trodde även min hade gjort det} så vi försov oss naturligtvis :P Vi hade bestämt att vi skulle äta frukost kl. 9 lokal tid och vi vaknade efter klockan 9 :D Men det var ju bara klä på sig och gå direkt till frukosten, inget mer med det :)
 
Vi gick senare iland i Tallinn och gick till gamla stan och strosade, sist jag var i där {2006} blev det inte mycket till promenad för det var riktigt dåligt väder då. Den här gången lyste solen, men det blåste en hel del. Tur var väl det annars hade det nog blivit riktigt varmt! :)
 
Åt stenugnsbakad salamipizza, riktigt god! Drack öl och njöt! Zacharias var lite kinkig under hela tisdagen, men tror nog att det är hans framtänder som har spökat lite för dom är på gång nu. Vi hittade ett litet köpcenter där jag köpte två stycken söta koppar av märket Miljögården. Mycket annat fanns faktiskt inte :S Vi tog oss tillbaka till båten i god tid och tog det lugnt i hytterna. Gick sedan upp till Ibiza disco där vi tog oss lite att dricka och inväntade att båten skulle starta, så vi kunde gå till Tax Free-shopen och handla :) Blev en del godis om man säger så, inte mycket dricka faktiskt :P Under kvällen gick vi till Grill House och åt istället för buffén, riktigt smidigt att vi kunde utnyttja matkupongerna även där :) Vi var rätt trötta den kvällen så vi stannade faktiskt inte uppe så länge :)
 
Dagen efter var det som sagt hemresa, gick väl sisodär. Zacharias blev riktigt ledsen på bussen. Det hände någonting på vägen, busschaffören började tuta och fick slänga sig på bromsen, i ren panik drog jag tag i Zacharias för han var på väg in i sätet framför. Han blev jätterädd med tanke på hur jag reagerade :S Till slut fick vi iordning en flaska med mat åt honom så han kunde lugna ner sig och sova ett tag. Kunde varit en bättre hemfärd om man säger så. I det stora hela kunde resan inte varit bättre :)
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback