Julgranen är väck! :D

Ja, att få tiden att gå ihop när man fått barn är i princip omöjligt. Värre är det också när man har ett barn som ofta sitter fastklistrad i famnen. Han har svårt att ligga själv och blir inte lugn förräns han får ligga vid bröstet och äta lite, samt snutta en stund, vilket gör att han somnar till. Men ska man sedan försöka lägga ner honom igen så vaknar och blir arg. Vet inte riktigt hur man ska få honom att kunna lugna sig på annat sätt :/ Vi kan ju inte ha honom inpå kroppen hela dagarna :S Svårt att hinna med allt annat då, själv hinner jag ju knappt äta, så jag bävar inför nästa vecka då Sebastian börjar jobba igen...

Nog om det :) Idag har vi städat undan granen, vilket blev ett riktigt jobb. Den barrade hur mycket som helst när alla kulor och allt glitter plockades ner. Och för att inte tala om när Sebastian tog ut den genom dörren :P Han fick en del att dammsuga medan jag vek och hängde tvätt! (Lillkillen kunde ligga själv i soffan en stund, utan protester) Nu sitter vi i soffan, Sebastian fösöker lugna lillkillen som nyss fick ett utbrott :( Hungrig kan han inte va eftersom han åt för inte så länge sen. Blir ledsen när man inte vet vad som är fel och inte kan lugna honom. Det skär i hjärtat varje gång :( Min lilla älskling Men om vi ska ta upp något roligt så märker man på honom att han börjar vara med lite mer än tidigare. Han fokuserar sin blick när man pratar med honom och lyssnar väldigt noga. Han blir väldigt stilla och stirrar verkligen på en :) I fredags när jag busade med honom fick jag se hans första riktiga leende. Det måste ha varit äkta för hela hans ansikte lyste upp, vilket inte hänt tidigare :) De senaste två dagarna har jag försökt få samma leende igen men han har bara bjudit på några små :P Det är så otroligt spännande att se hans utveckling :) Och så mycket mer som kommer att hända den närmsta tiden :)

Imorgon, när pappa börjar jobba igen, ska vi ta oss en promenad hem till syster/moster :) Försöka få henne att tänka på annat eftersom bebis inte velat titta ut än :) Men snart så, snart väljer även h*n att titta ut och gud så roligt det ska bli :D

Nu kan det bli sommar igen!

Kommentarer
Malin

Precis sådär var det för oss också i början, när Thomas jobbade fick jag prioritera frukost, toabesök eller att klä på mig själv, skitjobbigt ju! Men det har blivit mycket bättre, nu ligger Maja gärna en stund i babysittern eller sin säng och underhåller sig själv :) Men jag har köpt en bärsjal ändå, för det har jag blivit rekommenderad :) Då får man ju bebisen tätt intill sig men ändå händerna fria, superbra när man har en godbit som väger en del också :) Skonsamt för rygg o armar. Tydligen kan man visst amma i sjalen med, men kan tänka mig att det kräver lite övning :)

Vi provade att lägga en snuttefilt över huvudet och nu somnar hon inte utan den, både bra o dåligt... Såg också att någon tipsade om liggamning, då kan han ju äta, snutta och somna vid bröstet och sedan kan du förhoppningsvis flytta på dig och låta lillkillen ligga kvar :) Lycka till! Kram

2012-01-08 18:31:42
URL: http://malinwallquist.blogg.se/
Malin

Men om det känns bra för både dig och lillen med ersättning är det ju bara att köra på, oavsett om du har för lite mjölk eller inte, man vill ju inte "gå emot" bvc, men å andra sidan känner ju du din bebis och kropp bäst! :) Jorå Maja växer så det knakar, hon vägde 6450g på bvc förra veckan och på nyår hade hon en kjol i 68 trots att hon bara är två och en halv månad, lite för fort går det allt ;)

2012-01-08 22:39:01
URL: http://malinwallquist.blogg.se/
Malin

Ja det skulle vara jättekul att träffas! Frida och jag har pratat om det länge, att försöka få till en dejt med massa gamla gruppmedlemmar, men en "mammaträff" skulle ju med vara trevligt :) Ska träffa Frida i vecka, så då kan vi ju spinna vidare på idén, så får vi höras om det :) Kram!

2012-01-09 10:34:00
URL: http://malinwallquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback