Strömavbrott, promenad, shopping och glass

Fick stiga upp tidigt idag då Zacharias vaknade redan klockan halv åtta, gjorde dock ingenting för det var ju så underbart väder ute :) När Sebastian klivit upp bestämde vi oss för att ta en promenad. Jag hade spanat in jättefina sommarkläder på Lindex som vi bara var tvugna att köpa till Zacharias :P Precis när jag skulle börja sminka mig blev det kolsvart i badrummet och i resten av lägenheten. Strömavbrott! Och det var inte bara vi utan hela vårt hus. Aja inte mycket att göra åt så vi började knalla inåt stan. Bestämde att vi skulle gå förbi centrumet hos oss först och köpa kläderna där. När vi kommer dit står det massor av människor utanför ingången. Hela centrumet hade med fått strömavbrott ;) Så det var bara att fortsätta gå in till stan :)

Vi handlade kläder åt vår grabb sedan gick vi till Halvars {ett populärt glasställe} och köpte mjukglass. Gick därefter hemåt igen. Vi kunde senare läsa att det var ca 16.000 hushåll som blivit utan el då någon transformator pajat, vår ström var tillbaka när vi kom hem.


Pappa har nu åkt till jobbet och vi är ensamma hemma igen. Zacharias ska få vara en stund hemma hos mormor och morfar ikväll medan jag åker iväg och tränar. Blir nog mysigt för honom :) Mormor har han inte fått träffa på nästan 2 veckor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback