Mitt 2012

I början på Januari blev Zacharias 1 månad, oj vad stort det var! :) Inte visste jag väl då att ett helt år skulle gå så fort! Jag umgicks mycket med min syster, hon fick ju, liksom jag, gå långt över tiden. I slutet på januari blev jag äntligen moster till världens sötaste systerson!  Zacharias bjöd på sitt första riktiga leende (!!), jag började i en föräldragrupp och fick träffa andra föräldrar och deras bebisar :)
 
 
Februari månad hade ingen rolig början :/ Min älskade farfar gick bort och även en annan äldre bekant...
Denna månad kunde jag äntligen börja ta tag i min träning eftersom jag hade fått vara på efterkontroll och allting såg bra ut :) Jag började träna lite smått på Friskis & Svettis och kunde börja ta längre promenader! Nu skulle graviditetskilona bort!!! Jag fotograferade min systerson Malte, träffade gamla klasskamrater från LiU och deras små bebisar :)
 
 
 
I Mars började jag och min syster träffa gamla bekanta. Två tjejer som är jämngamla med oss som vi umgicks mycket med när vi var yngre. De har också barn och var mammalediga. Riktigt roligt att få upp kontakten igen och vi har setts ett par gånger efter det :) Begravningen för farfar ägde rum, jag började inreda lägenheten med en massa nytt. Sebastian och mormor fyllde år, den första värmen kom och jag satt mycket hemma hos mormor i solen :)
 
 
April månad inleddes med en Me&I-visning hemma hos en gammal klasskamrat till mig. Underbart fina kläder!! 
Jag anmälde oss till babysim på Tummelisa. Påsken firade vi i vanlig ordning i Västerås hos Sebastians familj :)  Vi fick besök av prästen som skulle hålla i Zacharias dop. Dopet ägde rum den 15:e och det var hur fint som helst och vår pojke skötte sig alldeles utmärkt :D 
 
Zacharias fick äta mat för första gången och den var blandade känslor, mycket grimaserande :P Han fick besöka Mauritzberg för första gången och vi firade Valborgsmässoafton hemma hos gammelmormor :)
 
 
I Maj kom äntligen värmen som jag hade längtat efter!! :) Shoppade en hel del sommarkläder, var mycket hemma hos mormor tillsammans med min syster, fikade, solade och bara myste med våra barn :) Vi började inreda Zacharias rum, jag målade om möbler och vi köpte även en del saker som skulle in dit.  Vi var ute i Mauritzberg och hjälpte till med renoveringen, vi åkte till Norrtälje där Sebastian och några andra spelade Eckerölinjen Tournament. Vi tittade på Eurovision och fick se Sverige vinna!! :) Och äntligen började Babysimmet :) 


 
I början på Juni åkte jag med jobbet till Sandvik Gård. Två nätter utan min lilla pojke!! Det var riktigt jobbigt, men jag hade fruktansvärt roligt :) Pappa fyllde 55 år så det blev födelsedagsfirande, men kanske inte den vi hade tänkt oss. Zacharias blev jättedålig under eftermiddagen och var dålig i över en vecka. Första gången han var riktigt sjuk och faktiskt den enda gången så här långt. Han bara sov, vägrade äta eller dricka. Han magrade av rätt rejält :( Han missade sin kusin Maltes dop. Sebastian fick vara hemma med honom. Han var skapligt pigg till Midsommarafton i alla fall :) Den firade vi hemma hos pappa och mamma :) Syster fyllde år och jag var med och assisterade Matilda vid en bröllopsfotografering.
 
 
 
 
I Juli åkte jag och Zacharias till Norrtälje i en vecka. Vi bodde hemma hos Tidbecks och ett par nätter ute på landet :) Vädret var faktiskt bra under hela veckan. Vi besökte Stockholm, Zacharias fick en helt egen liten pool att bada i på landet {det var nog hans höjdpunkt under hela veckan!}, vi gick på massa promenader, såg David Lindgren sjunga och mycket mer :) Mathilda följde med oss hem i ett par dagar. 

Caroline och jag bokade kryssning, Sebastian, jag och Zacharias var med på kubbturnering i Motala, liksom förra året :) Zacharias och Malte badade i en sjö för första gången :) Sebastians familj kom på besök i ett par dagar. Vi badade, åt gott på Å-Caféet i Söderköping och lekte i Vasaparken. Jag och Sebastian hade 3-års förlovning vilket vi firade med en god middag på S:t George i stan :)
 Vi hjälpte också Micke och Matilda att flytta till huset.
 
 

 
Augusti - Vi var ute i Mauritzberg, fikade, grillade och firade Ina som hade fyllt år. Stackars Zacharias som han såg ut efter den kvällen :( Han var helt myggäten i ansiktet :/ Dagen efter följde jag och Zacharias med ut till Arkösund tillsammans med pappa, mamma och syster med familj. Vi åt glass och strosade runt :)
Jag spelade Ladies Cup, för Zorita som saknade folk. Gick förvånansvärt bra :P Vi åkte på Tallinn kryssning tillsammans med min syster, Claes och Malte. Vi hade det hur bra som helst! Pojkarna var vid gott humör nästan hela tiden och vädret var på vår sida :D
 
Zacharias rum blev färdigt! Vi åkte ut till Kallsö och hälsade på vår faster och hennes man :) och jag var värdinna för en Me&I-visning
 
 
 
 
 
I slutet av augusti och början av September åkte vi till Öland och campade på Ekerums Camping. Tyvärr hade vi inte tur med vädret :( Men vi hade det trevligt ändå :P Vi besökte Solliden Slott, Borgholms Slott, vi var i Borgholm och badade i deras simhall, vi besökte Ölands Djurpark, Fyren Långe Jan. Vi var även inne i Kalmar och shoppade lite och innan vi åkte hem var vi och besökte Kalmar Slott och träffade Malin :)
Hösten började komma och jag fick njuta av min sista tid som mammaledig!

 
 
I Oktober började jag att jobba igen. Både på gott och ont! :) Jätteroligt att få komma tillbaka till vardagen men även lite sorligt eftersom jag skulle gå miste om en del tid med Zacharias :( Denna månad åkte jag på en dunderförkylning som satt i hela hösten och vinter. Det är inte förrän nu jag börjat känna mig frisk :P Åkte på den obehagliga smärtan i armen och handleden, fick göra uppehåll från bowlingen och trodde ett tag att jag aldrig skulle bli av med värken. Lite vila gjorde susen och efter några veckor blev det jättebra! Det bästa med denna månad var att Zacharias tog sina första steg!! :)
 
 
 
November rullade på i en himla fart! Firade farsdag i Västerås. Jag och Sebastian tog silver i Mix-DM, min faster fyllde 65 år så hela tjocka släkten var där och fira. Det tråkiga var att hälften av tjocka släkten låg i maginfluensa veckan därpå :S Här hemma var det Sebastian som klara sig.
 
 
1:e December firade vi Sebastians syster Elin som fyllde 20 den 29:e november. Dagen därpå var vi hemma hos mina föräldrar och firade mamma som skulle fylla år den 3:e. Höjdpunkten var i alla fall onsdagen den 5:e december då vårt lilla hjärta fyllde 1 år!!! Vi hade givetvis kalas, då med släkten som finns här i stan. Följande helgen firade vi igen och då med andra halvan och hans gudföräldrar med barn :) Under julen blev det en del farande fram och tillbaka. Julafton i Västerås och Annandagen här i Norrköping, jag fyllde 27 i mellandagarna och sen var det dags att fira in det nya året, vilket vi gjorde här hemma tillsammans med Sebastians föräldrar, syskon, deras respektive samt syskonbarn.
 
 
 
Nu har vi kommit en liten bit in i det nya året. Det ska bli riktigt roligt att få fortsätta se Zacharias växa och utvecklas. Se hur det kommer bli när han börjar förskola nu under våren :P Ser fram emot sommaren och det den har att erbjuda. Den får ju en riktigt bra start då jag väntas bli moster ännu en gång :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback