Liten blir stor!

Det känns nästan som att vår lilla kille får växa upp för fort, eller så är det så att jag helt enkelt inte hinner med :P Igår var vi på BVC för 1½-års kontroll. Han fick visa att han kunde rita och bygga med klossar, vi försökte få honom att visa var näsan och munnen var men han var precis nyvaken och väldigt blyg. Gick inget vidare med andra ord :P Vi fick berätta lite om vad han kan för ord och om han förstår oss när vi pratar med honom :) Vilket han gör :) Han är nu 87 cm lång och väger 13 kg så han har vuxit en hel del sen han var där för 3 månader sen :) Det värsta var ju kvar till sist, sprutan! Men det gick jättebra! Han blev knappt ledsen :) Dock vägrade han säga hej då och vinka åt vår BVC-sköterska, men han gav henne ett litet leende innan han vände på klacken och gick ;) Nu ska han inte tillbaka förrän om 1 år, men det kan hända att han kommer få följa med lillebror/lillasyster ett par gånger.
 
Igår kväll blev det även invigning av den nya sängen. Det gick ju nästan som jag hade trott :P Vi brukar aldrig sitta med honom tills han somnar utan det brukar bara vara att gå in och lägga honom i sängen och sen så somnar han. Lite svårare nu när han kan kliva ur helt på egen hand ;) Så jag satt där troget vid hans sida och vyssja i 1 timme innan han gav upp :O Jag var inte irriterad över situationen men blev väldigt trött och fick väldigt ont av att sitta där på golvet bredvid honom :P Natten gick bra, han vaknade vid ett tillfälle och hängde då över sängkanten när jag kom in, smått panikslagen :S Lille gubben! Men han kröp upp direkt när han såg mig och åt en flaska och somnade om. Sov fram till 7:00 imorse :D Så det gick ju vägen, nu får vi se hur den här natten blir :) Just nu är han på förskolan, ska hämta hem honom klockan 14:00. Känns jättekonstigt att vara hemma såhär utan honom måste jag säga :S Har fått en hel del saker gjort så det är ju skönt :) men nu vill jag bara ha hem honom :)
 
 
Mammas fina kille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback