17 månader

5:e maj och vår ungsork blev hela 17 månader idag :) Dock kunde han ju fått må bättre :( När jag tog upp honom imorse var han full av röda prickar på mage/bröst och hela ryggen. Sökte lite på det och kunde nästan direkt konstatera att han har haft tredagarsfeber för de där utslagen var ett typiskt tecken efter att febern försvunnit. Det blir ändå vårdcentralen imorgon för honom då han fortfarande matvägrar och verkar ha väldigt ont i halsen :(
 
Under hela förmiddagen har vi varit ute i trädgården och fixat tillsammans med mormor. Zacharias tålamod har gått upp och ner och till slut lyckades jag lägga honom så han kunde vila. Då kunde jag passa på att sätta mig och andas lite ute i det fina vädret. Han ska vara uppe i famnen hela tiden och kan inte gå runt längre stunder själv, inte heller sysselsätta sig med något. Det är väldigt väldigt gnälligt :( Riktigt jobbigt att behöva se vår annars så glada kille vara ledsen hela tiden :(
 
På eftermiddagen gick jag och mormor till centrumet och köpte oss en varsin sallad som vi satt ute och åt i solen medan Zacharias fick gå omkring lite. Därefter blev det ett bad för herrn ;) han hade ju trots allt varit med och grävt en del i rabatterna vilket syntes från topp till tå :) Nu ligger han helt utslagen och sover i sin säng, vi får väl se hur länge det varar! Imorgon är han ledig då jag har en kort dag på jobbet och Sebastian jobbar eftermiddag, sen får vi bara hoppas att han kan gå till förskolan på tisdag {dock tvivlar jag ganska starkt på det!}
 
 
 
 

Kommentarer
anna nilsson

Heej. Hur öänge matvägrade din son efter tredagarafebern. Min dotter fick den på lördagen utslagen på tisdagen i hela ansiktet o kroppen. Matvägrat sen lördags äter bara ersättning. Hon är 1 år o 4 månader. Pigg och glad men mycket gnällig och verkar besvärad av utslagen

Svar: Hej. Oj det var över ett år sedan han hade det och kommer inte riktigt ihåg hur länge han matvägrade :S Vet i alla fall att han hade en väldigt röd och irriterad hals som han senare fick medicin för så kan ju förstå att han inte ville äta. Dock upplevde jag aldrig att han var besvärad över utslagen. Hoppas hon mår bättre nu och äter! :)
Emelie

2014-06-19 17:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback