Eckerölinjen Tournament 2013

Måndag och ny vecka! :) Helgen spenderade vi i Norrtälje, vilket är en tradition nu ;) Vi åkte redan i fredags runt lunch för att slippa alla köer genom Stockholm. På kvällen spelade "gänget" en start i Eckerölinjen Tournament, jag, Jessica och Zacharias blev inte långvariga eftersom det var ganska så sent och han började bli trött. Vi åkte ut till landet, la Zacharias {som hade somnat i bilen på vägen ut} och inväntade folket för lite grillning :) Jag var ganska trött så när alla bestämde sig för att ta en promenad ner till Norrtäljeviken gick jag och la mig :) 
 
Det blev ingen sovmorgon för mig och Sebastian, Zacharias vaknade redan kl. 7 på lördag morgon. Resten klev upp runt 9 :P Det var jättefint väder så efter lite kubbspel åkte vi in till stan och fikade tillsammans innan det var dags för ännu mer spel. Sebastian spelade återigen jättebra och höjde sig med 50 pinnar och blev klar för finalspel :) Jessica tog med sig Zacharias ut till landet medan vi andra åkte iväg för vår traditionella minigolfrunda :) Vilken jag vann :D Det tog sin tid att gå runt 18 banor då vi var 12 stycken ;) Vi fick öka på farten efter 5 banor då vi insåg att det tog alldeles för lång tid att bara spela en i taget :P När vi kom tillbaka ut till landet hade Jessica hunnit söva Zacharias och stod redan och grillade. Blev en väldigt trevlig kväll med god mat och mycket skratt :D 
 
Zacharias var tyvärr inte på sitt bästa humör på söndagen, väldigt lätt till tårar :( Jag gick en promenad med honom på morgonen för att han inte skulle väcka de andra som låg och sov med sitt skrik. Blev en lång dag i hallen då Sebastian spelade som en gud och ledde stort inför matchspelet :) Jag såg nästan ingenting av spelet då jag hade fullt upp med lillkillen som var överallt och ingenstans! Gick ut och gick en sväng vilket jag senare ångra då det började ösa ner :/ Var dyngsur när jag kom tillbaka till hallen :S Sebastian slutade på en 2:a plats till slut och vi var hemma i Norrköping 21:30 igår kväll. Zacharias somnade direkt och sov hela natten. Även jag somnade rätt fort och sov som en stock :) Inte lika roligt när klockan ringde 5 imorse ;) Är nu inne på min sista arbetsvecka.. har inte riktigt förstått att tiden gått så fort. Endast 4 dagar kvar att jobba nu! Under eftermiddagen har jag varit med Zacharias i lekparken, hunnit fika hemma hos mormor och även bada Zacharias :) Han somnade i soffan för en halvtimme sen, så det var bara att borsta tänderna och lägga honom. Jag lär nog få gå upp tidigt imorgon ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback