Vår bebis!

Idag var vi på MVC-kontroll. Allting såg jättebra ut och mina värden är normala :) Magen är fortfarande lite mindre än med Zacharias, men det trodde barnmorskan berodde på att jag inte väger lika mycket som jag gjorde då. Även om jag tycker att jag väger alldeles för mycket redan :/ Måste komma ur sockerfällan och försöka äta mer sunt nu!
 
Ryggen har inte blivit något bättre och foglossning är ett faktum! Barnmorskan rådde mig till att försöka ta korta steg när jag går, ha en kudde mellan benen när jag sover och försöka att vila. Haha jotack :D Kan ju försöka passa på när jag går hemma och Zacharias sover middag. Jag vet ju dock att jag kommer att ta tag i annat här hemma, kommer inte kunna koppla av annars :)
 
Det märks även att jag börjar bli större nu. Det tar emot när jag ska böja mig ner, till exempel för att sätta på mig skor. Kan inte andas och vi ska inte prata om hur det är när man precis ätit :S  Det märks även på bebisen då rörelserna har blivit lite jobbigare. Jag får en del sparkar/slag mot revbenen, blåsan och höftbenen, vilket inte är speciellt skönt ;) 
 
Jag tycker ändå att tiden gått fortare den här gången än med Zacharias. Nu har man fullt upp om dagarna och hinner inte riktigt sitta och "vänta" ut tiden. Jag vill kunna njuta av sommaren samtidigt som jag vill ha lillebror/lillasyster här hos oss nu! :) Det lär väl inte bli bättre då syster får sin nu i början på juni :P
 
Graviditeten:
 
Jag är i vecka: 29+4
Månad: 8
72 dagar kvar till BF
74,3% av graviditeten har passerat
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback