5 månader

Hon kan nu rulla runt från mage till rygg men det är inte alltid hon lyckas. Kan vara för att hon inte ligger speciellt mycket i gymmet för tillfället :) Har fått upp knäna under magen ett par gånger så det ser ut som hon är i krypställning :)

Sitter i barnstolen varje dag och tycker det är jätteroligt :) leker med saker samtidigt som hon kan se sig omkring. Speciellt titta på vad Zacharias gör ;) Tycker om att släppa saker på golvet och se vad som händer :) Hon fick vid 4 1/2 månad testa att äta för första gången. Det bjöds på gröt ;) och reaktionen var väl sådär. Mycket grimaser och till slut slog hon undan skeden ;) Nu får hon smaka lite gröt varje morgon och på eftermiddagen/kvällen får hon smaka lite matpuré, vilket medför en hel del grimaser också :P Hon har fått lite kväljningar och så fort jag ser dom komma så ger jag henne inte mer. Vill inte avskräcka henne ;) Har även gett lite ersättning i en flaska till maten och det har gått ganska bra och hon har fått i sig lite grann. Hon har även fått prova att dricka lite vatten och det var gott :) Liksom majskrokar som hon snuttar i sig på nolltid ;) Hon fick ju sina första tänder för 3 veckor sedan :P och de har nu växt ut en bra bit. Hon har bitit mig en gång, annars har jag klarat mig :)

Hon intresserar sig mycket för Zacharias och de har sista tiden börjat skratta mycket tillsammans. Underbar syn! :) ♡ Zacharias älskar att leka pajas och gulla med henne :) Nätterna är fortfarande lite jobbiga. I snitt ska det ammas 3 ggr. Tar både på mamma och dotter, men hon får sig ju ofta en sovmorgon :P

Är fortfarande reserverad mot nya personer och ibland såna som hon träffat förut :) Lite svårflörtad till skillnad från brorsan i den åldern ;) Hon är väl mer mammig/pappig skulle jag tro :D På tisdag är det dags för BVC-besök, 5-månaders kontroll. Det ska bli spännande att se hur mycket hon har vuxit den här månaden :D ♡ Bävar dock för sprutorna!! :S Men vi har ju även annat att se fram emot! :D Den 14:e är det äntligen dags för babysim! Det ska bli så himla roligt!!! :) 

emeliieottosson@Instagram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback