Vet ni vad det blir för kön?

Den frågan vet jag inte hur många det är som ställt och sedan med följdfrågan när man sagt nej, kommer ni ta reda på det? Om jag ska säga vad jag tycker så anser jag att visst, det finns de som jättegärna vill ta reda på könet redan innan bebisen är född och låt dom då få göra det :) Men själv så är jag faktiskt lite emot det, eller alltså inte att det borde vara förbjudet utan mer att jag själv nog aldrig skulle ta reda på könet just av den anledningen att det blir en rolig överraskning när barnet väl är fött. Under tiden kan man gå och fundera och tänka sig hur det skulle vara om bebisen är en flicka respektive pojke :) Det är, som jag sagt tidigare i något inlägg, tjusningen med att vara gravid :) Nyfikenheten kommer ju alltid finnas där :D

Och då över till alla spekulationer. Träffar ju på folk varje dag som tycker det är roligt att gissa och gå efter alla dessa myter som finns angående vilket kön bebisen har :P Givetvis blir man även själv lite indragen i det :) Än så länge, efter alla som jag pratat med så anser majoriteten att det är en flicka som ligger och gror där inne. Om man ska gå till myterna och jämföra dessa med mina symptom och så vidare så ser det ut såhär:

Den kinesiska månkalendern...
Går ut på att man drar en linje från mammans ålder till den månad då bebisen blev till och på så vis ska man kunna förutspå bebisens kön. Stämmer med 90%
På mig säger det flicka

Vad är du sugen på?
Surt, salt eller starkt? Då tyder det på en pojke. Är du däremot sötsugen så tyder det på flicka.
Jag är sugen på sött men även på salt, så i mitt fall är det osäkert

Spysjuk eller inte?
Hör du till dem som mår illa mest hela tiden? I så fall kan det bero på att du väntar en flicka. Mår du bättre så blir det en pojke.
Kommentar: För några år sedan gjorde ett forskarteam på Karolinska Institutionen i Stockholm faktiskt en studie på 1 000 gravida som alla mått väldigt illa. Förvånansvärt många av dem visade sig vänta flickor. En del forskare hävdar därmed att flickfoster får mamman att må mer illa, på grund av ett annorlunda hormonpåslag
Att döma av detta så är det en pojke, jag har inte mått speciellt dåligt :)

Hur ligger du i sängen?
Gillar du att sova på vänster sida väntar du en pojke, på höger sida väntar du en flicka.
Jag kan endast somna om jag sover på höger sida. Flicka

Fnasigt eller lent?
Fnasiga, torra händer tyder på en pojke, har du däremot lena, mjuka händer tyder det på en flicka.
Jag har långt ifrån torra eller fnasiga händer. Flicka

Hårig eller inte?
Det sägs att man blir hårigare när man bär på en pojke än på en flicka.
Jag har fått en mer luden mage, tyder då alltså på pojke :P

Spegel, spegel på väggen där…
Det sägs ofta att en dotter stjäl sin mammas skönhet. Det kan handla om hy som blir grövre, en näsa som blir bredare och så vidare. Alltså skulle kvinnor som ändrar utseendet i ansiktet vänta flickor, och de som ser ut som vanligt vänta pojkar.
Jag har fått finnar till och från, hyn har förändrats för jag stör mig varje gång jag sminkar mig – Flicka

Kolla vikten!
Fast inte på dig själv utan – din partner! Har han gått upp i vikt är en dotter att vänta, om inte en son.
Sebastian säger det finns ”risk” för att han har gått upp i vikt så även här flicka

Magen…
Syns magen om man ser dig bakifrån?
Nej det gör den inte och jag ska då enligt detta bära på en pojke

Drömmarna talar…
Om du drömmer att ditt barn har ett visst kön så är det svaret på din fråga.
Kommentar: Det finns inget som säger att det tvärsäkert är så, men man vet att när kvinnor gissar könet på sina barn så ökar sannolikheten för att de har rätt om de “sett” barnet i drömmen.
Här kan det vara lite både och. Härom natten drömde jag att det var en flicka, men jag har även drömt om att jag fött en pojke, men det var länge sen. Osäkert

Hur ser din hormonrand ut?
Går den bara upp till naveln är det ett tecken på att det är en flicka, om fortsätter upp över magen så är det en pojke.
Min går upp till naveln - flicka

Benen… Är benen svullna och tjocka är det pojke, är de smala och tunna är det flicka.
Mina ben svullnar väldigt lätt vid ansträngning och på kvällarna så då tyder det på pojke

Sammanfattning:
6/12 flicka
4/12 pojke
2/12 osäkert

Om myterna "stämmer" så är det alltså en större chans att det är en flicka som finns där inne. Jag har svårt att tro på detta och ska man utgå helt från det här ska jag få både flicka och pojke, men eftersom jag bara ska få ett barn så blir det lite jobbigt ;) Det blir en "henom"!

Kommentarer
Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Jag har sagt flicka hela tiden och jag står fast vid det. Och vet du, jag skiter i myterna, jag går på känsla ;) Kram

2011-08-08 22:13:18
URL: http://mwfotografi.blogg.se/
jossan

Garanterat en pojke den 17e november... :-)

2011-08-08 23:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback