Öland, Saxnäs #3

Eftersom tisdagen hade sett bäst ut vädermässigt så var den det dagen som vi gjorde ett besök på Ölands Djur & Nöjespark :) Dagen startade bra med varmt och soligt väder. Vi började med att gå runt och titta på djuren, därefter gick vi till karusellerna där barnen fick åka en massa olika saker. Eftersom både Cornelia och Vera var under en meter så var vi tvugna att följa med dem på de flesta karusellerna ;) Barnen fick handla själva för egna pengar inne i souvenirbutiken och det var en stor höjdpunkt eftersom det var första gången de hade sina egna plånböcker med sig ;)

Sedan var det dags att bege sig till vattenlandet där barnen skulle få roa sig. Vi beställde mat och satte oss ner för att vänta. Tyvärr började det blåsa upp och efter en stund kom regnet :/ Men eftersom vi hade lovat barnen att de skulle få bada så var det bara att hoppa i bikinin och bita ihop. Det gällde att hålla sig under vattnet annars höll man på att frysa ihjäl :D Det var bara Vera som klev upp ur vattnet lika fort som hon kommit i, de andra tre tyckte det var jätteroligt :P

Efter någon halvtimme valde vi att kliva upp och försöka bege oss hem. När vi kom till parkeringen började himlen klarna upp och vi fick en väldigt fin em/kväll på campingen. Vi gick bort till hoppkudden en stund och därefter lagade jag och Caroline mat. Under tiden som vi gjorde det passade karlarna och barnen på att hyra trampcyklar och cykla runt en stund. Tror nog att det var den bästa kvällen under vår vistelse på Öland. Det var ganska behagligt att sitta ute den kvällen :)

Cornelia 3 år!

Ja nu har det gått 1 1/2 vecka sedan vår "lilla" tjej fyllde 3 år! På hennes födelsedag var vi ute på landet i Mauritzberg och dagen kunde inte blivit bättre! :) Följande dag kom resten av släkten och firade henne hemma hos oss. Vädret var skapligt så vi kunde sitta ute och slippa sitta och trängas inne i vår lilla lägenhet :P Nu i förra veckan var även hennes gudfar med barn på besök och gratulerade henne. Vi saknade gudmor :(

Vi är så tacksamma för alla som har gratulerat henne på hennes födelsedag och hon har fått många fina presenter! :) ♡

Öland, Saxnäs #2

På måndagen vaknade vi upp till jättefint väder och vi bestämde oss för att åka iväg och bada i Köpingsvik. Barnen var snabbt i vattnet och eftersom det var långgrunt dröjde det inte länge förrän de var låååångt ut i vattnet ;) Därefter var det maneterna som lockade och de samlade på dem i sina hinkar resten av tiden vi var där :) Jag ville också ta mig ett dopp men jag fick gå säkert 400 meter ut innan det ens nådde över magen :P Efter badet åkte vi in till Borgholm, åt lite mat och strosade runt. Det blev inte så långvarigt då det efter ett tag började regna. Vi packade in oss i bilarna, åkte och handlade och åkte sedan tillbaka till Saxnäs.

På kvällen grillade vi och vi avslutade dagen med att hyra trampcyklar och cyklade runt på campingen. Vädergudarna var inte riktigt med oss då heller, det kom småskurar, sedan sol, därefter regn igen ;) Barnen tyckte det var jätteroligt! Och vi vuxna med såklart :D

Öland, Saxnäs #1

Resan till Öland gick väldigt smidigt. Cornelia brukar ofta bli väldigt åksjuk, men det blev mycket bättre nu efter att hon har fått flytta fram i Zacharias stol då han numer sitter i baksätet framåtvänd. Vi fick stanna till en gång då hon började må dåligt, annars rullade det på. Vi var framme på Öland strax efter klockan 14 och vi kunde checka in på en gång.

Efter att vi hade packat in alla våra saker i villavagnen, tog vi med oss våra badkläder och gick ner till campingens badplats för att ta oss ett dopp. Till barnens stora lycka fanns där även en hoppkudde som de fastande på en bra stund ;) När vi äntligen hade fått dem därifrån gick vi till en restaurang och åt middag. På kvällen tog vi oss en kort promenad runt campingen och avslutade sedan med lite fotboll på den stora planen som fanns bakom våra villavagnar. Helt plötsligt dök det upp en helikopter lite längre bort, för tydligen så kunde man under söndagarna köpa sig en biljett och få ta en 5-minuters lång tur i den ;) Tyvärr upptäckte vi att den fortsatte att flyga långt in på kvällen då barnen skulle sova. Och jag kan väl säga så att villavagnen inte var så bra isolerad :D Efter mycket om och men somnade de i alla fall och vi vuxna kunde sätta oss ute en stund för lite kortspel och god dricka ;)