The last couple of day's

Långfredagen. Jag kom fram till Västerås strax efter klockan 14:oo och då bjöds det på lite lunch innan vi senare under eftermiddagen skulle bege oss ut till Björnön. Väl ute på Björnön satt vi och njöt av det härliga vädret, fikade, lekte och grillade. Själv satt jag mest och njöt av värmen medan Sebastian, Elin och Roger fick underhålla barnen ;) 

 



Lördag. PÅSKAFTON. Det blev ingen traditionell påskmat utan istället åt vi en jättegod gryta med ris. Självklart åt vi också ägg ;) Ägg som vi hade målat innan maten. Tror nog att Sebastian missförstått vilken högtid det var då han började rita julgran och snögubbe på ett av sina ägg ;) Jag kan väl tycka att vi kan njuta av våren och sommaren innan vi ska göras oss påminde om vintern igen :D Efter middagen gick vi ut och spelade kubb. Vi tjejer vann tre av tre matcher ;) En vann vi på riktigt vis genom att själva slå ner kungen. De andra två bjöd Sebastian och Alexander på :P



Påskdagen spenderade vi hemma hos Camilla med familj. Det var deras tur att bjuda på middag :) Mycket annat hann vi inte med innan det var dags för oss att rulla hem mot Norrköping :)

Igår, annandagpåsk gick jag upp tidigt för att heja på mamma som spelade final i Les Lion.
Hon vann tävlingen i Söderköping dagen innan och jag hoppades på att hon även skulle gå långt i denna. Tyvärr missade hon vidare finalspel med ynka 8 poäng. Lite besviken var hon nog, men ändå lättad att inte behöva spela mer med tanke på hur mycket hon hade spelat under hela påsken :) Jag tyckte hon var riktigt duktig!!
På kvällen grillade vi hemma hos mamma och pappa. Även mormor var där. Jag passade på att sola lite, känner mig så fruktansvärt blek :S Tror nog jag fick lite färg i alla fall :) En himla mysig och varm kväll, kändes som att det var mitt i sommaren. Helt sjukt så varmt det var!
 

 

 


Kommentarer
Fotograf Matilda Bäcker

Blek, du?! Du är ju typ naturligt brun året om :P

2011-04-26 22:09:16
URL: http://matildabacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback