Effektivitet

Älskar såna dagar då man känner att man har hur mycket energi som helst! Man hinner göra så mycket då :) Idag har jag varit förbi mormor och målat en andra omgång på byrån och jag började även måla en pall som jag skulle gjort redan förra året ;) Men det blev aldrig av. Ska förbi igen imorgon och förhoppningsvis blir det sista gången jag målar.. för den här gången kanske jag ska säga :P Man vet ju aldrig om man får fler idéer :)

Zacharias och Sebastian var ute och gick en timme medan jag höll på hos mormor. Fick fika, nygräddad sockerkaka och vi drack kaffe ur "riktiga" koppar :) Det är då kaffe är som godast! Efter en stund kom grabbarna förbi. Sebastian gick hem för att laga lite mat och Zacharias fick då vara kvar hos oss. Han vet precis hur han ska få sin vilja igenom med gammelmormor så hon bar runt på honom. La honom på en filt i gräset och roade honom med allt möjligt. Han vill ju absolut inte ligga i vagnen och det kan jag ju förstå. Finns ju så mycket att titta på :)

Vi kom hem igen runt halv tre på eftermiddagen. Zacharias åt lite och blev sedan jättetrött. Jag slängde in tvätt i maskinen och bestämde mig sedan för att gå en promenad med honom så han kunde vila ordentligt :) Var sol och regn om vartannat men riktigt skönt att få röra på sig lite :) När vi kom hem igen sov han fortfarande så jag passade på att redigera lite foton som jag tog under dagen. Tömde diskmaskinen och fyllde upp den igen :P Tog fram mat åt Zacharias innan jag till slut väckte honom. Då fick han äta majs & potatis och sedan fick han en flaska ersättning. Medan han åt den vek jag tvätt, hängde tvätt, slängde in ännu mer i maskinen. Började även att förbereda vårt arbete med barnrummet. Nu har jag äntligen satt mig ner för att ta det lite lugnt :P och jag lär förmodligen inte anstränga mig mycket mer förrän tvättmaskinen är färdig :) Nu ska jag och skruttungen ha en riktigt mysig lördagkväll

Spännande med gräs :)


Kommentarer
Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Tack :) Kram

2012-05-06 20:33:53
URL: http://mwfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback