4 månader

Det har hänt mycket den senaste månaden med vår lilla tjej :) Hon testar sin röst, försöker forma nya ljud och pratar en hel del när hon är vaken. Hon ger inte ifrån sig några höga toner utan hon pratar väldigt tyst, ljuden är som en melodi för öronen :) Hon har väldigt lätt för att le och skrattet börjar komma mer och mer nu :)
 
Motoriskt så har hon vänt sig obehindrat från rygg till mage sedan hon blev 14 veckor gammal och har även lyckats vända sig tillbaka vid ett tillfälle :) Hon greppar saker utan problem och kan ta dom till munnen, för man måste ju provsmaka på allt! :D I slutet på förra veckan började hon även att leka med sina fötter :) Hon är riktigt stabil i nacken och kan ligga längre stunder på magen och se sig omkring. Dock föredrar hon att sitta i knät eller stå upp :)
 
Nätterna har inte blivit bättre :( känns som att det ända jag gör är att springa mellan spjälsängen och min säng! Säkert 5-6 ggr/natt. Fortsätter det såhär får jag nästan försöka att ge henne ersättning, vilket hon bara vägrat hittills. Sebastian har försökt vid några tillfällen då jag varit iväg en stund och hon blivit hungrig, men hon har vägrat. Vi har bara försökt på kvällstid, på dagarna klarar hon sig lite längre utan att behöva ammas. Nu håller jag mig hemma på kvällarna då det är svårt för mig att vara ifrån henne eftersom hon är väldigt mammig :S Nu när hon blivit lite äldre har hon också börjat bli väldigt känslig och blir lätt ledsen om inte jag eller pappa håller i henne. Mest när hon ser mig och förstår att hon sitter hos någon annan. En liten mammagris just nu! ;) Får hoppas att det bara är en period och att det snart går över :) Hon växer i alla fall i raketfart och är nu vid 4 månaders ålder 65,5 com lång och 6980 gram tung :) Älskade lilla vän!
 
emeliieottosson@Instagram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback