MVC-besök

Igår var vi tillbaka på Mödra för det vanliga besöket :) Den här gången slapp jag stick i fingret och kommer förmodligen få göra det tiden ut. Alla mina värden har ju sett så bra ut så hon tyckte inte att det var någon mening med att titta på dom igen :P Dock ville bebisen inte vara med när hon skulle mäta hjärtljuden :P Den brukar alltid ligga på höger sida så barnmorskan började att lyssna där men hittade inget. Hon letade och letade men så fort hon hittade rätt så flyttade bebisen på sig ;) Barnmorskan försökte känna hur den låg och konstaterade då att huvudet inte var neråt längre. Till slut fick hon hämta in Ultraljudsmaskinen för att få något grepp om hur den låg. Huvudet uppåt var det i alla fall ;) Uppe vid mina högra revben :P Så det var inte så underligt att hon inte hittade hjärtat där :D En riktig liten rackarunge! Men det är ingen fara att den ligger så just nu utan den har ju 2 veckor till innan den måste ligga neråt.
 
På eftermiddagen var jag och Zacharias hemma hos mormor en sväng, men jag märkte på honom att han inte riktigt va som han skulle. Jag tyckte han kändes varm och efter att ha tagit tempen på honom så förstod jag ju varför.. 39,2 :/ Så det är väl sprutan från 18-månaderskontrollen som har tagit ut sin rätt! Det skulle ju ta upp till 10-14 dagar innan det kunde bli en reaktion, så idag har han fått vara hemma. Han är fortfarande lite gnällig och inte sig lik så vi får väl se om han kanske är pigg att gå till förskolan imorgon. Jag ska i alla fall in till stan till min syster och fotografera den lilla familjen :) Ska bli riktigt roligt :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback