Cornelias dopdag

Över en vecka har gått sedan Cornelia döptes. Vilken stress det var på förmiddagen innan det var dags att gå till kyrkan! Vi kom till församlingshemmet cirka 2 timmar innan dopet. Då skulle vi få ordning på smörgåstårtor, cupcakes och dukning samt blåsa ballonger. Cupcakesen gick åt skogen så vi fick ringa och fixa fikabröd istället :P där och då var jag ganska arg och frustrerad då jag och min syster stått hela lördagen för att förbereda alla cupcakes som jag sedan bara skulle spritsa med frosting och dekorera. Men frostingen rann bara ut och var inte alls så där fast och fin som den skulle vara :/ Det löste sig ju till slut ändå, även om det inte riktigt blev som jag hade tänkt mig.
 
Väl inne i kyrkan skötte sig damen alldeles utmärkt :)  hon var så avslappnad så hon till och med somnade under själva dopet ;) Det var så fint! Blev lika rörd den här gången som med Zacharias för över 1 1/2 år sedan :)  Hon fick massor av fina presenter, vet inte alls vad vi ska göra av allt här hemma då hon inte har något rum utan bor inne hos oss :P Några av hennes leksaker står bredvid spjälsängen, men det är ju sånt som hon inte kan använda förrän hon blir något äldre :) Vill tacka alla som var med och delade denna dag! Nu är det dags att ta tag i nästa firande! För nästa torsdag är det en "liten" kille som fyller 2 år!!!
 
Foto: Ulrika Invers
 
 

Kommentarer
endenise

vilken fin bild ♥

Svar: Tack :)
Emelie

2013-11-26 10:37:36
URL: http://endenise.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback