Snart 2 år

Zacharias vår underbara pojke. 1 månad kvar till 2-års dagen! Jag fascineras varje dag av allt han lär sig. Det går sååå fort just nu. Varje dag ploppar det ut nya små roliga ord ur hans mun. Han talar i tvåordsmeningar och har börjat bli ganska frustrerad över att mamma och pappa inte alltid förstår honom ;) Idag klämde han till och med fram en treordsmening :P Däh min batt! För att översätta ;) Det min mat! :) Gullungen!! Han går omkring och pratar väldigt mycket om dagarna men en hel del går inte att begripa :D Haha.

Han älskar att sjunga och vi ska sjunga samma sånger om och om igen ;) Gärna samtidigt som vi sitter och ritar, vilket vi också gör hela dagarna nästan :) Han gillar det verkligen och han ska ju även bestämma vad vi ska rita :P Brukar ofta vara "Oa", "akta", "pindel" och "bomma". Ja, och jag ska väl förklara vad det är också ;) Ko, snigel, spindel och blomma :P De gånger man inte vet vad han vill att man ska rita så får man liksom gå igenom en hel drös med saker för att han till slut ska säga ja :D Börjar man rita fel saker kan han bli lite lätt upprörd :P

 Underbara unge!

 


Kommentarer
Malin

Hihi, vad roligt med ritandet. Majas krav är att man ska rita Emil, Anton, Tjorven, Pyssling och lilla Bertil (bland annat), ritar man inte med rätt färg och på precis rätt ställe går världen under... När figurerna är på plats målar hon över dem - "Maja rita bort den". Dagens tvååringar :)

Svar: Haha ja dom är ju så roliga! :)
Emelie

2013-11-05 21:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback