4:e oktober

Dagarna bara springer iväg, veckorna går så otroligt fort. Nu är det oktober. Hinner inte med att uppdatera här då det hela tiden är nånting :P Jobbar 100%, därefter kommer man hem till familjen och umgås med dom, kanske kommer jag även iväg och tränar en stund på kvällen. Det går i ett ;) Just nu är det väldigt mycket på mitt jobb så jag känner mig ganska stressad hela tiden, men om 2 veckor kan jag pusta ut lite igen, då är det mesta över :) I januari, när Sebastian börjar jobba, kommer jag gå ner i tid. Känner att det behövs, jag får lite mer tid med barnen och dom behöver inte ha så långa dagar heller :) Kommer bli jättebra tror jag :D
 
Barnen mår bra :) Cornelia lär sig så mycket nytt hela tiden :) Sen några veckor tillbaka klättrar hon överallt så det krävs ständig passning på henne ;) Hon lär sig fler och fler ord, härmar efter mycket när man pratar med henne :) De senaste orden är sitta, pippi (fågel), mm (om man nu kallar det för ett ord, men är ju som att säga ja) Hon älskar att sjunga, titta i böcker och på film tillsammans med brorsan. Sitter gärna och pysslar mycket för sig själv. Tycker om att få vara ute och gå, och även gå till lekparken där hon kan gräva i sandlådan och åka rutschkana :) ♡
Zacharias är som alltid full av energi ;) Han bokstavligt talat Ä L S K A R att titta på film!! Dvd'n går varm här hemma, även fast han styr med mycket annat samtidigt :P Han är också inne i en period där han tycker om att sjunga och titta i böcker :) Språket har kommit väldigt mycket och det är riktigt roligt att lyssna på honom när han pratar med oss och berättar saker :) ♡ Imorgon blir Cornelia 14 månader och för Zacharias är det 2 månader kvar till 3-årsdagen :) Snart dags att börja planera för kalas :)
 
Igår blev jag helt plötsligt sjuk :/ Satt i soffan på torsdagkvällen och kände att jag började få lite ont i halsen. På fredag morgon när jag klev upp kändes det likadant. Jag gick till jobbet och kände mig helt okej, men efter fredagsfikat på förmiddagen så började jag få huvudvärk. Började frysa en massa och efter en stund fick jag feberkänsla. Som tur var hade jag en tidig dag så jag slutade klockan 12:30. Gick hem och tog tempen men hade ingen feber :S Så jag och Sebastian tog med oss Cornelia till förskolan där vi hade ett litet besök inplanerat, på avdelningen där hon ska börja :) Mådde inte helt hundra, men det var skönt att få komma dit och se vart hon ska gå, eftersom jag inte är med vid inskolningen sen :) Det verkar i alla fall jättebra och jag fick ett bra intryck av pedagogerna :) Cornelia gick runt och undersökte lite, hittade lite leksaker och höll sig inte hela tiden hos oss :P Får hålla tummarna för att det går bra för henne sen!! På eftermiddagen kände jag mig sämre och rätt var det var had jag får feber :/ Höll mig nästan vaken genom hela Idol på kvällen, men gick och la mig direkt efter. Vaknade upp imorse och kände mig halvdan :( Hade ingen feber men tog en tablett ändå. Vi åt frukost och efter ett tag mådde jag mycket bättre och senare framåt förmiddagen kände jag mig som vanligt igen ;) Var med och spelade match och överlevde :P Det blev vinst med 15-5! :D Vet inte vad det var jag åkte på men skönt att det inte var långvarigt :) Zacharias fick sådär för 2 veckor sedan, han hade hög feber på lördageftermiddagen som sedan vart helt borta dagen efter och han var precis som vanligt igen :P Väldigt lustigt ;) 
 
emeliieottosson@Instagram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback