1 år

Den 12:e januari förra året så satt jag i soffan här hemma och tröck i mig godis för typ sjuhundraelfte gången den första veckan på det nya året. Jag kom ihåg att jag funderade på varför jag åt, för att jag var inte ens sugen, utan jag åt bara för att. Sedan den dagen har jag inte ätit en bit. Så idag har jag klarat mig ett år utan godis. Har ju varit dagar då jag känt att det skulle vara gott med choklad eller så, men jag har kunnat stå emot. Efter att ha hållt upp ett tag så blev jag mer och mer tävlingsinriktad och tänkte att ett år ska jag klara :) Men jag tänker ju inte börja äta nu bara för att jag nått det målet :P Nej då, ska se om jag kan stå ut ett tag till :D

Och om jag nu ska fortsätta och tjata om skolan, väldigt roligt att läsa kan jag tänka mig :P Men igår fick jag ett mail från tjejen som jag ska opponera på. Hon skrev att hon inte hade fått lägga fram den för sin handledare och att det måste skett ett missförstånd. Jag blev både lättad och frustrerad eftersom det inte ska behöva hända! Mailade genast till kursansvarige och berätta hur det låg till.
Imorse och en bit in på förmiddagen idag så hade jag fortfarande inte fått svar ifrån henne. Jag skickade ett mail igen, bara för att. Får sedan ett svar att hon har fått klartecken från tjejens handledare att hon ska lägga fram sin uppsats och så länge handledaren säger det så är det så. Vi skulle hålla huvudet kallt tyckte hon. Jaha så jag skulle då alltså opponera på ett arbete som kanske då inte skulle läggas fram. Men hallå, kul om jag nu skulle sitta och göra en grundlig opponering och dagen innan får reda på att nej nej här har du ett annat arbete för hon ska inte lägga fram sitt. Skulle inte tro det!! Tack gode gud så fick jag mail ifrån handledaren i fråga där jag fick bekräftat att hon ska inte lägga fram sitt examensarbete, att det har blivit en miss. Bifogade mailet till kursansvarige och fick en timme senare svaret: Jag återkommer med förslag till lösning på detta problemet. Jo jag tackar, kanske tog hon arslet ur vagnen till slut!
Jag kollade till och med upp vart jag kunde vända mig i fall det skulle bli så tokigt att jag inte skulle få någon att opponera på så jag vet vart jag ska anmäla det :P Så drastisk är jag. Men jag ska ju inte lida för något som lärarna har missat. Jag ska ju inte behöva bli underkänd och få komplettera min opponering för att någon inte kan göra ett korrekt schema! Näh fy fabian va dåligt jag mådde där ett tag idag. Visste inte vart jag skulle ta vägen, får sån panik när jag inte har någon kontroll alls.

Mår i alla fall något bättre nu när jag vet att hon är tvungen att ordna någon annan åt mig. Men det värsta är att jag kanske måste ställa in annat som jag planerat att göra de närmsta dagarna. Lite surt!
Hoppas jag kan få njuta av resten av dagen. Snart kommer ♥ hem, därefter är det Aerobics 2 och sedan kommer Tiias :D


Kommentarer
Mattias

Jajemen! Snart kommer jag! :D

2011-01-13 16:09:07
URL: http://www.mattiaslindqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback