En fullspäckad torsdag!

Vilken dag! Snacka om att jag har varit effektiv :D
Dagen startade kl. 8.3o när jag klev upp ur sängen. Det blev frukost, försökte piggna till lite, helt slut trots att jag sovit men det är ju som det alltid är :P Gjorde mig sedan iordning och tog bilen ut till Söderköping. Där träffade jag Josefine :) De har köpt hus och har bara bott där en månad så jag var hur nyfiken som helst på hur de har det. Snacka om att jag blev avundsjuk!! :) Hur fint som helst! Grannkåken var tydligen till salu, blev ju lite sugen om man säger så :P
Vi satt och prata, mestadels om min graviditet och om förlossningen ;) Men även om Jossan som tur va :P Vi fikade lite och tog oss sedan in till stan för att leta efter skor åt henne. Himla trevligt var det och nästa gång vi ses, vilket jag hoppas är snart(!!!) så vill vi att bebisen ska vara ute :D

Väl hemma så var det dags för bullbak. Nojig som jag är, brukar ju inte baka, så ringde jag till min kära mormor för att höra mig för om degen gärna skulle vara kletig innan den jäste eller inte. Snäll som mormor är kommer hon över och tittar på min deg och erbjuder sig sedan att hjälpa mig med bakandet :) Hon kommer tillbaka när degen har jäst och har då med sig äppelkaka och vaniljkräm till mig :P Jag fick hjälp med disken och med rullandet och gräddandet så nu är jag en hejare på att baka bullar ;) Mormors bullar är väldigt väldigt goda så jag tog till mig alla tips som hon gav mig :) Naturligtvis provsmakade vi bullarna och de var riktigt goda. Hoppas bara att de är lika goda imorgon så de inte blir torra :S Det är ju bland det värsta som finns, TORRA bullar :/ När jag ändå var igång så bakade jag även chokladbollar :P Så nu kan jag bjuda hem folk på fika :D
Under tiden som jag har bakat har jag även tvättat och vikt tvätt, varit en riktig liten hemmafru kan man säga :P Imorgon kanske jag inte hinner med något speciellt. Ska iväg till Söderköping igen men denna gång för att heja på mamma som ska spela Riddarslaget :) och på kvällen har jag nog bara tänkt att ta det lugnt och mysa med mitt hjärta :)


Kommentarer
Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Ja tack, kommer gärna på fika nån dag ;)

2011-11-03 21:59:19
URL: http://mwfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback