De senaste dagarna...

Ja det har ju hänt lite sen i tisdags. Först och främst så var vi på besök hos barnmorskan i tisdags eftermiddag. Jag berättade om att jag hade varit hemma i två dagar från jobbet på grund av ryggen, eller vi fick det bekräftat att det är foglossning. Bäckenet börjar att luckras upp allt mer och det är väl ganska naturligt att man kan börja få ont såhär på slutet. Jag blev rekommenderad att använda bälte som stöd, vilket jag nu har fått låna av en arbetskamrat till Sebastian. Barnmorskan sa även det att jag kanske ska börja tänka på att trappa ner, börja jobba kortare dagar eller helt enkelt gå hem redan nu och ta ut föräldrapenning. En längre sjukskrivning kan jag nog tyvärr inte få när jag är så långt gången. Det är tydligen väldigt svårt att få sjukintyg. Proverna såg bra ut, magen hade växt lite, men det bästa av allt var att vår lilla skatt äntligen har fixerat sig! ♥ Han/hon är snart redo för världen utanför magen :)

Jag har också hunnit jobba i två dagar. Det har tyvärr inte varit smärtfritt. Det har gått någorlunda bra, men nu har det värkt enda sen jag slutade jobbet vid ett :S Imorgon ska jag testa och se hur det fungerar med bältet, om det känns bättre. Det blir i alla fall högst två veckor till, sen kommer jag att gå hem. Jag tror nog att det redan kommer ta stopp nästa vecka.

Över till något lite roligare :) Jag var iväg och klippte mig idag. Äntligen fått lite frisyr :P dock ser jag ännu rundare och konstigare ut i ansiktet :/ men det får jag stå ut med. Nöjd blev jag! :)

En riktigt bra bok! Rekommenderar den till alla som väntar barn, både för den blivande mamman och pappan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback