Första gången på landet *

Igår fick vi kliva upp tidigt eftersom vi skulle iväg till frisören på morgonen. Zacharias höll sig ganska nöjd under den timmen vi var där. Själv möttes jag av ett stort leende när jag klev ur frisörstolen så det måste ju ha varit ett tydligt tecken på att mamma blev snygg i håret ;) Klippte det kort igen, ungefär som jag haft tidigare innan jag lät det växa. Känns som att det är jag :D

Senare framåt förmiddagen träffade jag syster. Vi gick en snabbis på stan och sedan hem till henne där grabbarna fick äta och även vi, innan vi gav oss ut på en promenad runt strömmen. Blev en hel del promenerande igår med andra ord :P Skönt!

Idag har Sebastian jobbat i hallen så då passade det perfekt för mig och Zacharias att följa med mina föräldrar ut på landet. Pappa skulle börja få upp taket på uteplatsen (ett träd blåste ner i höstas och förstörde det förra taket). Mamma plockade med allt porslin som de tagit efter farfar, medan jag målade bräder som skulle hålla upp taket på uteplatsen. Zacharias satt nöjt i vagnen och tittade :) Var jättefint väder fram till halv två någon gång, då det började komma moln. Då var jag själv ute och gick med skruttungen eftersom han var trött och behövde vila ett tag. Vet så väl att han somnar under barnvagnspromenaderna och så blev det även denna gång :) Tog en tur ner till Bråviken, tog fram kameran för att fota lite och hör att det prasslar lite i gräset intill mina fötter. Jag reagerade inte så speciellt mycket eftersom det finns alla möjliga djur där ute på landet. Slängde ett öga åt sidan och ser en svart, lång orm slingra förbi :S Fick kalla kårar direkt, försökte fånga den på bild men hann inte riktigt. Men det var förmodligen en huggorm :/ Usch så vidrigt! Gick en sväng till innan jag vände och gick tillbaka till stugan.

Vi blev kvar till halv fem på eftermiddagen, det var inte så skönt efter att solen hade gått i moln :/ Zacharias fick i alla fall uppleva naturen för första gången. Annars när han är ute är han ju bara i vagnen eller i bilbarnstolen påväg till eller från bilen ;) Nu satt han med sin mormor i gräset och fick känna på hur det kändes. Han fick lyssna på massa fågelkvitter, titta på träd och blommor. Hoppas att det blir varmare snart så vi kan gå ut och sätta oss med en filt i trädgården eller i någon park :)


Nu har vi varit hemma i ett par timmar och jag har hunnit vara ganska effektiv :) Har plockat med en massa disk, vikt mängder med tvätt, hängt tvätt och slängt i nytt i maskinen. Snart är det dags att tömma diskmaskinen och tvättmaskinen borde också vara klar snart :) Därefter blir det väl att luta sig tillbaka i soffan och slappna av lite, eller så blir det sängen :P börjar bli rätt trött och lillkillen har förhoppningsvis somnat för natten nu. Då kan det vara läge att passa på att sova själv :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback