Morötter

Tråkväder = "sitta-inne-dag" Jag brukar minnas april som en skapligt fin månad med sol och lite värme. Tycker att april i år hittills har varit ett ganska stort aprilskämt :S Idag är det snöblandat regn och vi håller oss därmed inne. Igår var jag otroligt sugen på godis, just exakt de där döskallarna som är av lakrits, inte de röda/svarta, utan de med ren lakrits. Haha just den sorten måste jag bara ha idag!! Så jag är illa tvungen att ge mig ut senare.. kan ju försöka stå emot suget men det kommer nog bli svårt :P

Nu har vi förberett och lagat i ordning morotspuré här hemma. Det är äntligen dags för vår lilla pojke att få smaka på riktig mat :) Ska bli riktigt roligt att få se reaktionerna. Vi skulle ju ha gett honom mat redan när han blev 4 månader men det har liksom inte blivit av. Och då passar väl den här fredagen alldeles utmärkt! Sebastian är pappaledig, det är tråkväder och finns ingenting att göra. Nu har vi nått att se fram emot :D Zacharias blev jättetrött under tiden vi lagade hans mat, så han fick gå och lägga sig en stund. Får hoppas han är på lagom bra humör sen när han vaknar så det blir en rolig smakupplevelse :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback