Påsken :)

I lördags, på självaste påskafton, åkte vi till Västerås för att fira påsk tillsammans med Zacharias farmor och farfar, samt fastrar och kusiner :) Blev en liten halvdålig start när vi kom dit men lillkillen blev snart på bättre humör och han var så snäll och glad under hela påskhelgen :) Blev promenad in till stan för att gå på ett litet tivoli som de hade satt upp. Naturligtvis vinner Sebastian choklad på första försöktet, 4 kg kexchoklad eller vad det kan va i de där stora förpackningarna :P Var riktigt kallt så vi blev inte så långvariga!

Under påskdagen var vi iväg till Sebastians äldsta syster med familj och åt riktig påskmiddag. Vi blev kvar där till framåt kvällen då vi gick tillbaka hem. Tittade på Johnny English och jag höll mig vaken fast att det var riktigt jobbigt :P Brukar ju allt som oftast gå och lägga mig vid 21-22 på kvällen för jag är helt slut :P Satt nog uppe till 23-23:30 ;)

När vi klev upp igår morse tog vi det mest lugnt, framåt förmiddagen var det dags att börja packa upp alla våra saker för att åka tillbaka till Norrköping. Vi kom hem efter 15 någon gång och klockan 16 var vi bjudna på middag hemma hos mina föräldrar så det var ju bara klä på sig och börja gå ganska så direkt :P Blev inte så jättesent då Zacharias blev lite grinig och förmodligen ganska så slutkörd efter den hektiska helgen ;) Han kan inte direkt slappna av och sova när han kommer hemifrån eller när vi är iväg på något speciellt. Han sover ogärna middag då :)

Idag somnade han på förmiddagen runt tjugo i 11 och vaknade inte förrän tre timmar senare :O Jag lät honom sova just för att han behövde ta ifatt några timmar. Under eftermiddagen/kvällen har jag varit iväg och tränat och då fick han vara hemma hos gammelmormor. Det hade gått jättebra, men när vi kom hem så blev han kinkig och jättetrött! Han fick äta och somnade efter en stund. Han var helt utslagen så jag gick in och la honom i sin säng, men efter 10 minuter hör jag ett illvrål från sovrummet och han börjar gråta hysteriskt. Det var bara ta upp skruttungen och han somnade återigen i min famn. Jag la då ner honom bredvid mig i soffan men han började genast att gnälla och hänga med läppen så han såg riktigt sådär ledsen ut :( Mammas lilla hjärta! Gav honom nappen och smekte honom över magen samtidigt som jag vyssja. Det fick honom till slut att somna. Vågade inte lägga honom i sängen förrän nu typ :) Även då blev han gnällig, men efter att ha fått honom att ta nappen kom han till ro och somna om. Får hålla tummarna för att natten blir skaplig. Känns lite sisodär när kvällen har varit som den varit...

Zacharias tackar för alla fina påskpresenter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback