Grodans äventyr

För en vecka sedan var vi på Kallsö hos min faster och hennes man Håkan. Som ni kanske såg så var vi med om en liten rolig incident med en groda {eller padda, jag ser inte skillnad på dom faktiskt}. Den låg och vilade sig i en av min fasters kängor när det helt plötsligt dök ner en fot. Stackarn blev ju livrädd! Den hoppade senare iväg och vi har ingen aning om vart den tog vägen :)
 
Några dagar senare skulle min faster och Håkan åka in till stan. De skulle vara där ett par dagar så de packade med sig det som de behövde ha med sig hem, däribland kängorna. De åkte båten över till Mon och skulle plocka upp allting ur båten då Håkan plötsligt såg hur det rörde sig i en av påsarna. Där, längst ner i påsen låg samma stackars groda. Han hade förmodligen flyttat in i sin känga igen och fick då, motvilligt följa med på båtresan :P Så kan det gå! Nu fick han tyvärr hitta ett nytt hem då Ingegerd och Håkan inte kunde åka tillbaka hela vägen till Kallsö. Får hoppas han har det bra vid Mon istället :)
 
Ett litet föl som vi träffade på i en hage när vi var ute och gick på Kallsö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback