Fotografering

Var ett par dagar sen sist jag uppdatera. Har inte gjort så jättemycket faktiskt. I fredags tog vi det lugnt, blev en promenad under dagen :) och på kvällen myste vi framför tv:n. I lördags åkte jag med till farfars lägenhet för att titta på hans saker om vi ville ha något av det. Tyckte det var riktigt jobbigt faktiskt :( men Malte livade upp stämningen ganska bra ändå :) På kvällen var det naturligtvis Melodifestivalen som gällde :P Vi bjöd hem Micke och Matilda och jag måste säga att det var många bra låtar men jag tyckte nog allt att David och Top Cat var bäst :)

Igår åkte jag hem till syster och Claes för att fotografera dom och lilla Malte. Han var riktigt duktig och hans tålamod var riktigt bra, bättre än Zacharias som tröttnar ganska så fort när man ska styra med honom :P Fick många fina kort! Tyvärr så har diskenheten på datorn pajat. Den kan läsa vissa skivor men inte alla + att det inte går att bränna ut bilder. Skräcksenariot vore ju att datorn skulle krascha nu eftersom alla bilder på lillkillen ligger här och inte finns sparade nånstans :/ Jag hoppas att det finns externa brännare som man kan koppla till datorn så att vi inte behöver köpa en ny laptop för flera tusen :S

Idag får jag äntligen gå på det pass som jag längtat så mycket efter!! Step 2. Ska bli sjukt roligt :) Min mamma ska sitta barnvakt åt Zacharias under tiden eftersom det är Sebastians eftermiddagsvecka :) Får hoppas han sköter sig :P



Kommentarer
Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Ett ord: BACKUP!!! :P



Tack för i lördags, mkt trevligt :)

2012-02-13 11:44:59
URL: http://mwfotografi.blogg.se/
Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Köp extern hårddisk och kopiera bilderna dit. Aldrig ha bilder direkt på datorn. Dels om datorn skulle kracha så försvinner de ju. Sen segar det ner datorn rejält också. Sen vill man backupa extra (OM den externa hårddisken går sönder) så kan man ju bränna kopior på skivor.

2012-02-13 12:49:23
URL: http://mwfotografi.blogg.se/
Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Sv: Låter som en bra idé :)

2012-02-13 13:00:57
URL: http://mwfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback