Pampers vs Libero

Nu har vi tagit tag i bytet av blöjmärke :P Vi har under en period irriterat oss på Liberos blöjor och att de inte håller tätt. När lillkillen föddes använde vi oss av Libero och de kändes därför betydligt bättre än Pampers blöjor. Men under en period använde vi oss av Pampers för att vi utnyttja några rabattkuponger. Jag var ganska skeptisk och efter att dom blöjorna var slut så köpte vi Libero igen. Jag vet inte hur mycket han har kissat ner sig under den tiden vi tog tillbaka Libero, och nej blöjorna var inte för små och är fortfarande inte! Igår köpte Sebastian hem Pampers igen, i en större storlek också. Vi får dra åt dom en del men de verkar funka än så länge :P Vi får hoppas att vi slipper en massa nerkissade kläder nu :)

Om vi ska fortsätta prata om lillkillen så måste det ske en förändring här hemma! Under nätterna sover han mellan oss i vår säng, och det fungerar för oss! MEN! När han vaknar och blir hungrig lyfter jag upp honom och ligger ner medan jag ammar, vilket alltid resulterar i att vi somnar och sover så resten av natten. Jag vaknar till när han blir hungrig igen och byter bara sida, han äter vidare och jag somnar om. Nu börjar han att väga mer och det känns när jag kliver upp på morgonen. Jag har ont i revbenen :/ Inatt när jag vaknade låg han väldigt tokigt och nu känner jag att det är dags att ta tag i nattamningen! Han kommer nog få sova hos oss ett tag till, men jag kommer att sätta mig upp när jag ammar så jag håller mig vaken och när han ätit färdigt kommer jag att lägga ner honom igen. Jobbigt för mig men vem har sagt att det ska vara lätt och ha småbarn ;) Det kommer bli bättre i slutändan och snart får vi som sagt försöka ha honom i sin egna säng! Han blir ju ändå 3 månader om 2 veckor! :) Min stora lilla kille!!

Nu ska vi snart börja göra oss iordning :) Promenad in till stan där vi ska upp till min mammas jobb och fika :) Carro och lilla Malte ska också dit. Mysigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback