♥ 1 månad gammal ♥

Nu är det en månad sen vår underbara lilla unge äntligen valde att se dagens ljus :) Vårt lilla mirakel, vår underbara lilla kille! Går inte beskriva känslan av att få se honom för första gången, det var helt magiskt! Vårt älskade lilla barn. Mycket har hänt den senaste månaden. En stor förändring, men helt underbar :D Det är fortfarande svårt att förstå att det var just han som låg inne i min mage :P Så perfekt och så fin

Om vi ska sumera måndagen den 5:e december så är allting fortfarande väldigt suddigt :P Jag minns bara vissa delar av förlossningen. Förmodligen för man var så inne i sig själv och så fokuserad för att klara sig igenom värkarna. Jag gick in 100% för att andas vilket jag i efterhand tror gjorde en stor del i att jag hanterade smärtan så bra. Jag är riktigt stolt över mig själv och sjukt imponerad över vad kroppen egentligen klarar av. Det är ju helt fantastiskt att det efter 9 månader, från att vara ingenting, kan bli något så perfekt, något så underbart! Det som var det tråkiga, om man nu ska se det så (hade ju trots allt en drömförlossning! Tog bara 4 ½ timma och efter 4 aktiva krystvärkar var han ute), fick jag inte se honom ordentligt förräns cirka 45 minuter efter han kom. Direkt efter att han föddes, la de honom på mitt bröst och började genast att trycka på min mage för att få ut moderkakan. Jag blödde rätt mycket och de visste inte varifrån det kom, om det var en inre eller yttre blödning. Det var som tur va bara en yttre, så barnmorskan satte igång och sy direkt efter att moderkakan hade kommit ut. Det tog en evighet för henne, men det krävs att de är noggranna så det inte blir något tokigt under läkningen efteråt. Men under tiden som jag blev sydd låg jag platt på rygg och kunde helt enkelt inte titta på Zacharias, det enda jag såg var hans hjässa :( Jag hade ingen aning om hur han såg ut vilket var väldigt ledsamt. Men i det stora hela så kunde förlossningen inte bli mycket bättre än va den blev :)  

Nu är vår lilla kille, Zacharias, 1 månad gammal. Han är mer och mer vaken för var dag som går, han växer så det knakar och han har blivit rund och go ;) Om man ska beskriva hans utseende så har han fått pappas ögon och haka. Mammas näsa och mun :) Med tanke på hur hans ögonfärg ser ut just nu, mörkbruna med lite stänk av grönt kommer han nog bli brunögd som mig :) Han är världens sötaste unge om ni frågar mig :D Så snäll! Men även han har ju sina dagar :P Livet som mamma är helt underbart! Gud vad jag älskar den ungen!!! :D


Kommentarer
Maria d

Hej kan du inte skicka en bild på er lilla kille, blir nyfiken:) maria. [email protected], hälsa till Caroline så kan vi väl ses alla fyra när hon fått sin lilla sen

2012-01-05 21:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback