Stort och smått

Oj oj oj. Nu var det ett tag sen sist. Livet som småbarnsförälder är ganska intensivt :) Undra hur det ska gå sen om några år då man kanske har en till :P Men jag njuter varenda minut! ♥ Under de dagar som varit så har följande hänt: I fredags kom syster och hennes sambo förbi med lilla Malte. Underbart söt liten unge :D Kvällen blev väldigt lugn, lillkillen var inte på sitt bästa humör men framåt natten blev det bättre så vi fick oss ett par timmars sömn. I går var det tänkt att Sebastians pappa Tommy skulle komma på besök och att vi alla skulle åka till Motala och titta på Baltzars match, men tyvärr blev det ändring på det. Vaknade klockan 11:oo av att min telefon ringde. Visade sig att det var mamma som hade ringt, jag ringde upp strax efter och fick veta att farfar var väldigt dålig. Det var bara kasta på sig kläder, göra sig någorlunda fräsch och sedan åka iväg för att hälsa på honom. Grabbarna fick vara kvar hemma. Under tiden vi var hos farfar fick jag veta att Tommy inte skulle komma den här helgen och jag var så trött så jag följde inte med till Motala. Istället gick jag hem till mamma och pappa på eftermiddagen. Träffade Claes föräldrar (stolt farfar och farmor till lilla Malte), fikade och blev senare under kvällen bjuden på middag. Lilla Malte ställde för första gången till det lite för mamma och pappa ;) Spydde ner sina och mammas kläder och kissade sedan ner ombyttet :P Haha! :) Det har vi hunnit vara med om många gånger under de åtta veckor Zacharias funnits hos oss :)

Vår "lillkille" är inte så liten längre ;)

Idag gick jag och Zacharias upp tidigt för att, tillsammans med mormor åka till hallen och titta på när tjejerna spela match. Den blev riktigt spännande efter en dålig tredje serie, men brudarna tog 4-1 i sista så de vann med 13-7 :) Vi åkte hem och då bestämde jag och Sebastian oss för att åka och storhandla. Gammelmormor var mer än gärna barnvakt åt vår pojke så vi kunde handla i lugn och ro :) Men jag kan fortfarande inte släppa tankarna, han finns där hela tiden, fullt normalt antar jag :P Det gick i alla fall jättebra! Han skötte sig och var så snäll medan vi kunde handla och även äta en bit mat :)

Nu ska vi äta gott och mysa framför Så ska det låta :)

Kommentarer
Dalya

Näe vad gullig bild! :)

2012-01-30 12:26:42
URL: http://dalya.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback