Vätskeersättning

Zacharias är fortfarande feberfri men inte 100% frisk.. natten var lika jobbig som de andra. Han sover väldigt oroligt och kl. 5 imorse gav vi honom ersättning trots att vi visste att han skulle bli dålig i magen.. och som sagt det blev han ju sen också.

Vi fick i honom lite gröt på morgonen, och försökte ge honom vatten så ofta som vi kunde. Under förmiddagen låg han och pappa och sov i soffan några timmar medan jag satt och redigerade bilder från gårdagens dop. När de vaknat hade vädret blivit bättre så vi bestämde oss för att gå ut och gå. Zacharias har inte varit ute sen i torsdags stackarn :(

Väl hemma igen blev han väldigt ledsen, inte konstigt kanske då han inte ätit sen frukost och klockan var runt 16 på eftermiddagen! Tog fram fruktpuré och det gick jättebra :) Han åt med ganska god aptit så vi bestämde oss för att även ge honom lite mat. Då kom allting upp. Och då menar jag allt! :S Jag bestämde mig då för att ringa 1177. Fick prata med en dam som tyckte att vi skulle ge honom vätskeersättning var 5:e minut, hon skulle även kontakta Vrinnevisjukhuset för att prata med en barnläkare. Efter en timme ringer hon upp och frågar hur det går, ja inte mycket har ju hänt :P Han är rätt glad ändå men samtidigt kinkig. Hon får tag på barnakuten på sjukhuset och de ska i sin tur ringa upp oss.

Jag fick sedan sitta och prata med en tjej därifrån. Hon sa att vi skulle fortsätta med vätskeersättningen men om han blev hungrig skulle vi ge ersättningen eller mat. Vi la på och Zacharias blev ju som sagt hungrig. Jag gjorde iordning lite välling och han åt. Men han hade väl ungefär hunnit äta hälften då allting kom upp. Sebastian ringde igen och fick då rådet att bara ge vätskeersättning var 5:e minut i 30 minuter därefter skulle hon återkomma. Skoj skoj! Efter 30 minuter pratades vi vid och bestämde då att öka på med lite mer vätska och att vi inte behövde ge exakt var 5:e minut. Nu ska hon ringa tillbaka till oss klockan 22 ikväll för att se hur det har gått med honom. Vilken pers! Tycker så himla synd om honom då han är jättehungrig men inte får behålla maten :( Jag hoppas, hoppas, hoppas att det ger med sig snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback