Zacharias första feber

Ja, som rubriken lyder. Vår stackars lilla pojke har blivit sjuk för första gången i sitt liv :( Började redan igår hemma hos morfar och mormor. Han var lite småkinkig på kvällen men jag trodde att det kanske var tänderna igen för det syns ganska väl att en är påväg ut nu. Men när jag precis hade kommit ut till köket med honom {skulle göra iordning en flaska ersättning} så kräktes han, och det var inte lite heller :S Efteråt blev han sitt gamla jag igen och vi trodde då att allting var okej. Där hade vi fel! Drygt en timme senare, efter att ha vilat i vagnen så spydde han ner sig själv och sin mormor. Efteråt mådde han bra igen och somnade efter ett tag i mormors famn. Inatt kräktes han ytterligare en gång och sov väldigt oroligt :( Klev upp riktigt tidigt idag och det syntes på honom att allt inte stod rätt till och han hade då fått feber den stackarn :(

Han har i alla fall ätit och fått alvedon mot febern som var uppe i 38,6 när jag tog tempen på honom. Nu har han legat och sovit i soffan i över en timme. Gör ont i mammas hjärta att se honom så här. Han brukar prata en massa och skratta och le. Men ingent sånt idag :( Får hoppas han piggnar till framåt dagen. Typiskt att han skulle bli dålig nu med tanke på att systers pojke ska döpas imorgon :S I värsta fall får han vara hemma med sin pappa.

Själv känns det som dagen efter för mig... som att jag skulle ha varit ute och festat hela natten och var lite bakis. Natten gjorde väl sitt om man säger så. Var ju trött sen innan och det blev ju inte bättre nu :/ Får försöka gå och lägga mig tidigt ikväll så jag får ett par timmars sömn.

Update: Verkar som att alvedonen hjälpte. Han har vaknat till nu och pratar smått. Får hoppas att det håller i sig bara!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback