Amningsproblem + inredning

Det här blir delvis ett klagoinlägg :P Har, sen lillkillen var ca 1½ månad haft problem med att amma. Han styr och ställer, blir ilsken och vägrar till slut. Han har fått ersättning sedan han var 2 dagar gammal eftersom han inte fick i sig tillräckligt när han amma. Det sägs ju att de bli lite lata då eftersom de inte behöver jobba lika hårt när de får maten ur en flaska. Den sista månaden har det blivit värre och värre. Han blir ilsken och frustererad nästan varje gång det är dags att amma. Nu får han 180ml ersättning 2ggr/dag. En oftast runt lunch eller mitt på dagen och sedan på kvällen innan läggdags. Börjar undra om det inte kommer tillräckligt när han äter från bröstet eller om han bara blivit väldigt lat.. Har även hört att det kan bli problem med mjölkproduktionen när man tränar aktivt. Tror inte att jag äter som jag ska varje dag. Brukar bli rätt lite. Frukost, en mindre lunch och sedan kvällsmat. Kaffe där emellan. Försöker dricka upp till 2 liter vatten om dagen för det rekommenderas när man ammar. Situationen är påfrestande både för mig och honom och jag vet inte riktigt vad jag ska göra :/ Jag får kämpa på till vi ska till BVC i början på april och fråga vad vi ska hitta på. Vill inte sluta amma helt än, men jag kanske är tvungen att ge mer ersättning, han är ju en väldigt matglad kille :) På nätterna när han vaknar är det väldigt skönt att slippa ställa sig och göra ersättning :P

Denna dag har bestått av väldigt mycket promenerande :) Träffade syster och Malte, möttes upp på vägen och gick sedan till centrumet och shoppa. Ja, Carro stod för det mesta shoppandet :P Sedan gick vi hem hit, käkade en snabbis, mata pojkarna och klädde därefter på oss och gick in till stan. Där mötte vi upp Sebastian som fyller 27 år idag :) Tog en fika på Lindalhs innan han åkte till Motala för att träna. Blev promenad hem därifrån för vår del. Nu ligger Zacharias helt utslagen här i soffan efter att ha fått lite mat. Han får sova en stund till sen måste jag nog skaka liv i honom :P

Har gjort om lite här hemma också. Älskar inredning och skulle vilja göra hur mycket som helst men pengar växer tyvärr inte på träd :( Har gjort iordning ett ljusfat i vardagsrummet :) Ska tända det nu när det börjat mörkna ute :) Har även gjort om inne på min byrå i sovrummet. Det visar jag en annan dag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback