BVC och sprutor

Idag var det dags för det efterlängtade/icke så efterlängtade BVC-besöket. Zacharias blir 5 månader på lördag så det var dags för sprutor igen :S Förra gången var Sebastian med och fick hålla i Zacharias för jag är så känslig. Naturligtvis blev det jättejobbigt för mig när han började gråta då, så det var skönt att pappa var med när inte mamma kunde vara stark :P Men idag fick jag klara mig själv och det gick faktiskt jättebra! :) Jag bet ihop och Zacharias grät bara när han fick sprutorna och slutade direkt när jag lyfte upp honom från knät. Det var ju inte bara sprutor utan han vägdes och mättes :) Nu är han 67 cm lång och 8130 gram tung. Han har gått upp exakt 4 kg sen han föddes :) Vår älskade lilla knubbis :)

Efter besöket gick vi hem till mormor/gammelmormor för jag skulle äntligen börja måla byrån. Underbart väder då det inte var ett moln på himlen och solen värmde :) Zacharias sov en stund i vagnen, fick sedan äta lite och var nöjd och glad fram till att jag gick hem vid tre på eftermiddagen. Han lyckades somna på den långa minuten som vi har hem till oss från mormor ;) När han sedan vakna hade hans humör tvärvänt. Vår annars så glada och lugna kille hade ingen lust med någonting :( Riktigt ledsen så han fick äta för att jag antog att han var hungrig, han blev nöjd ett tag men sen jätteledsen igen. Han var jättetrött men vägra att vila... Han såg rosig ut om kinderna så jag tog tempen, den var normal. Testade att lägga honom i sängen.. gick inte, testade sedan barnvagnen och till slut efter ett massa vyssjande gav han med sig och somnade. Sov någon halvtimme och var jätteledsen igen, sedan dess har han legat och sovit vid mitt bröst. Mammas lilla hjärta! Får ta tempen på honom igen sen. Kommer bli en låååång kväll känns det som :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback