Älskade underbara barn

Sjukstugan fortsätter här hemma, Zacharias fick stanna hemma hela veckan! Ögonen blev inget bättre av den salvan vi fick utskriven så i måndags ringde jag BVC igen. Fick inget vettigt svar mer än att jag skulle försöka få en läkartid till honom. Ringde vårdcentralen där jag inte heller blev mycket klokare, "kom på vår drop-in". Sebastian fick under tisdag morgon gå till vårdcentralen och allt som allt var han där i 2,5 h med Zacharias. Nya ögondroppar och receptbelagd hostmedicin för jobbiga hosta. Jippie!! Eftersom det var en bakterie i ögat så avrådde läkarn oss från att lämna honom till förskolan. Idag och imorgon är jag hemma med honom. Vi har faktiskt sett en förbättring med ögonen så nu håller vi alla tummar att detta blir bra!!!
 
Men det finns ju inte bara tråkigheter att berätta :) Var hos MVC i tisdags och fick för första gången höra vår lilla bebis hjärta slå :) Lika underbart varje gång man får höra nått sådant!! Hon tog lite prover och mätte magen. Allting såg jättebra ut och jag är något mindre än när jag var gravid med Zacharias. Väger till och med ett antal kilo mindre!! :D Det är jag tacksam för med tanke på hur stoooor jag blev med honom ;) Men än är det långt kvar och mycket kan hända den sista tiden så det kanske jämnar ut sig :P
 
Idag har mormor varit till stor hjälp som vanligt Hon har hjälpt till med ögondropparna. Vi var hemma hos henne så Zacharias kunde få bada {var ett tag sen!!}. Vi blev bjudna på fika men det mesta av Zacharias fika hamnade på golvet ;) Senare framåt lunch tog vi en promenad till centrumet där vi hade lite ärenden. Köpte bland annat ett paket med hink, spade och lite andra sandlådesaker till Zacharias som han förhoppningsvis ska kunna få använda sig av snart :) Väl tillbaka hos mormor, blev det mer ögondroppar :S därefter serverade hon sina underbara plättar. Både jag och Zacharias tröck i oss en hel del :P Givetvis blev det ju ännu mer fika efter det ;) Nu har vi varit hemma ett tag och killarna har slocknat i soffan ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback