Vår lilla sjukling!

I söndags började Zacharias bli dålig igen. Ögonen började rinna en massa och han fick feber. Han fick vara hemma i måndags då vi trodde att han också hade åkt på ögoninflammation, men efter råd från BVC så skulle vi bara tvätta med ljummet vatten. Igår fick han också stanna hemma, ögonen hade inte blivit bättre, dock ingen feber och näsan rann inte speciellt mycket. Imorse innan jag skulle gå till jobbet vaknar han och kan inte öppna ögonen för de är igenklibbade :/ Under dagen ringde Sebastian BVC igen och vi fick då ögondroppar utskrivna. 
Under eftermiddagen hade jag avdelningsmöte så Zacharias var hemma med sin gammelmormor under tiden. När jag kom hem verkade han inte sämre i alla fall. Vi hjälptes åt när jag skulle ge ögondropparna, men det var så otroligt jobbigt!! :( Han grät, sparkade och pressade ihop ögonen. Jag fick försöka hålla fast honom samtidigt som mormor fick tvinga upp ögonen :( Det gick vägen till slut men jag vill inte göra det igen!! Ärligt talat så började jag gråta en stund efteråt för jag kände mig så hemsk :( Var ju även tvungen att ge honom hostmedicin, vilket vi gjort ett tag men det är också en kamp varje gång. Jag gjorde iordning honom för sängen men känner helt plötsligt att han är jättevarm och vill då givetvis tempa honom. Ännu mer tårar, han avskyr att ta tempen :/ Den visar på att han har 39,5 graders feber :( Tycker inte om är den ligger så högt så jag gav honom en supp. Inte populärt!! Han bara grät och grät... Han lugnade sig ett tag efteråt och vi myste i soffan innan han blev ännu tröttare. Gick in och la honom strax efter klockan 20:00, men han somnade inte förrän framåt 21:00. Han somnade till och grät, somnade till och grät... vår stackars lilla kille :( <3 Hoppas han mår bättre imorgon!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback