Vård av barn

Varit hemma från jobbet idag med en riktigt sjuk liten kille :( Vaknade återigen med igenklibbade ögonen och feber på 39,6 grader. Stackare! :( Kom iväg och köpte rätt dos Alvedon, den vi hade hemma var endast 60 mg och för barn upp till 10 kg så den har ju inte direkt hjälpt. Efter det gick febern ner lite, men nu under kvällen var den uppe lika högt igen :(
 
Den lilla stackarn har varit så otålig och rastlös hela eftermiddagen. Gnällt en hel del, inget har varit roligt eller speciellt intressant. Han har pekat mot dörren och fönstren. Han var förmodligen sugen på att gå ut. Under kvällen gick jag över till mormor för att han skulle få lite omväxling, men det är även svårt att aktivera honom där. Mormor följde med över till oss efter en stund. Hon skulle hjälpa mig med att ge honom ögondropparna igen. Det gick lika illa som sist. Han blir ju jätteupprörd :'( Sparkar och försöker komma undan. Förstår inte hur man ska lyckas få i så mycket salva i ögonen!? Vi fick bara i hälften sen var det nog! Känner mig så grym :( Tack och lov att jag har mormor som granne, jag hade aldrig klarat det här på egen hand! Nu sover han sedan en timme tillbaka ungefär. Lär nog bli ännu en orolig natt, han har inte ätit nått speciellt idag heller så får väl se hur länge han står sig. Imorgon blir det i alla fall jobb för min del, hoppas på att han mår bättre så jag kan ta ut honom en sväng. Blir ju ingen mammaträff för vår del. Vi skulle ha träffat Maria och Sofia, samt syrran. Fått se Sofias lilla pojke som föddes i slutet på februari, men så blev det inte! :( Nu får vi bara hålla tummarna att Zacharias blir frisk så fort som möjligt!
 
♡♡♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback