Första veckan i juni.

Har varit ledig från jobbet i en vecka nu, men det känns som en månad :P Väldigt konstigt att gå hemma igen måste jag säga! Kan ju inte klaga på vädret som har varit helt perfekt! Zacharias har badat här ute i trädgården var och varannan dag. Jag har även tagit en tur ut till landet i Mauritzberg med honom och mormor. Blev en hel del badande där också :) Vi hade det riktigt mysigt därute tillsammans med mormor, morfar och gammelmormor :) Han skulle ha koll på oss alla hela tiden och så fort någon försvann började han ropa eller sprang efter :P Vi fikade, åt lunch och grillade och åkte inte hem förrän framåt kvällen. Kan ju säga som så att min lilla pojke sov ganska gott den natten ;)
 
Igår åkte vi till Söderköping, vi åt lunch och tog oss en varsin glass innan jag skulle iväg på Babyshower hemma hos fina Josefine :) Måste säga att det var riktigt trevligt och roligt att få vara med :) Bebisens gudmor hade ordnat med lekar och jättegod fika :) Det blev även paketöppning och han är redan bortskämd den lilla pojken :P Han fick väldigt mycket fina saker! Nu får vi se om jag hinner träffa Jossan innan bebisen hunnit ut eller om det blir efteråt ;) Spännande!
 
Idag skulle ju vädret bli sämre och det blev det! Gjorde ingenting för vi tog oss en tur till IKEA för att köpa barnsäng åt Zacharias. Det är dags att lära honom att sova i en riktig pojksäng nu så att han är van tills bebisen kommer som då tar över spjälsängen :) Vi köpte oss även dvd-ställ eftersom vi har börjat stapla filmerna på hög nu när det inte finns plats för dom :P När Zacharias sov middag började vi att montera ihop allting, sängen tog vi sist. När vi bara hade ribbotten kvar upptäcker vi att det är helt fel mått!! Jag, min klant, har bara tagit en och trott att det var rätt mått {jag var faktiskt vid rätt hylla och fack och antog att det bara fanns en sort!}. Imorgon blir det att åka tillbaka och byta till rätt. Såå himla typiskt! Jag kunde ju ha tittat mer noggrant :/ men men... Det blir en tur efter att vi varit på BVC med Zacharias, det är ju dags för hans 18-månaderskontroll :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback