En solig fredag

Igår, på kristi himmelsfärd kom farfar på besök :) Först skulle han spela Metall-SM i Finspång så vi åkte dit för att titta på honom. Det var riktigt kvavt igår och det var ju inte mycket bättre att sitta i en bowlinghall :S Jag och Zacharias åkte hem lite tidigare för han var inte riktigt nöjd :) På kvällen gick vi över till mormor och grillade och satt ute länge och njöt. Var faktiskt riktigt varmt långt fram på kvällen :)
 
Idag trodde jag faktiskt att det skulle vara riktigt dåligt väder men gud villken tur att jag hade fel ;) Sebastian och Tommy åkte iväg på förmiddagen för att köpa lite skruv så vi kunde få ihop en trapp vid dörren ut till uteplatsen. Jag och Zacharias gick ut och lekte lite under tiden de var iväg. Han grävde, luktade och "kände" på blommorna. Det försvann lite blad här och var ;) Jag gav mig även på rabatterna och rensade bort en hel del! Till slut kom grabbarna hem och då hade farfar med sig presenter åt Zacharias :) En liten stol att sitta på ute i trädgården, ett golfset och ett par solglasögon ;) Stolen blev en jättehit! Det var rätt roligt med golfklubborna, men bollarna var ju betydligt roligare att kasta än att slå på :P Senare blev det en tur till Folkparken där vi åt onyttig lunch i gröngräset och njöt av värmen. Det blev därefter en sväng till Vrinneviskogen där vi spelade en omgång minigolf, gick inget vidare :/ men det var ju första för i år :D
 
Vi var inte hemma förrän efter fyra och Zacharias har inte sovit middag på hela dagen så han slocknade ganska fort i bilen påvägen hem och sov någon timme :) Farfar åkte hem till Ludvika igen och jag ser fram emot en lugn hemmakväll i soffan :P Imorgon ska jag försöka ta mig in till stan och köpa sommarskor åt lillkillen. Börjar bli varmt för honom att ha sina Gore-tex skor :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback