Vad blir det för kön?

Tänkte att jag skulle göra samma test som jag gjorde när Zacharias låg i magen. Om det blir en flicka eller pojke :) Här är testet från när jag väntade Zacharias :)
 
Den kinesiska månkalendern...
Går ut på att man drar en linje från mammans ålder till den månad då bebisen blev till och på så vis ska man kunna förutspå bebisens kön. Stämmer med 90%
På mig säger det pojke

Vad är du sugen på?
Surt, salt eller starkt? Då tyder det på en pojke. Är du däremot sötsugen så tyder det på flicka.
Är mest sötsugen - flicka
 
Spysjuk eller inte?
Hör du till dem som mår illa mest hela tiden? I så fall kan det bero på att du väntar en flicka. Mår du bättre så blir det en pojke.
Mådde lite sämre i början av graviditeten men inte märkvärt så får säga pojke

Hur ligger du i sängen?
Gillar du att sova på vänster sida väntar du en pojke, på höger sida väntar du en flicka.
Somnar oftast på vänster sida - pojke

Fnasigt eller lent?
Fnasiga, torra händer tyder på en pojke, har du däremot lena, mjuka händer tyder det på en flicka.
Inga torra händer här inte :P - flicka

Hårig eller inte?
Det sägs att man blir hårigare när man bär på en pojke än på en flicka.
Har inte blivit nått hårigare ;) - flicka

Spegel, spegel på väggen där…
Det sägs ofta att en dotter stjäl sin mammas skönhet. Det kan handla om hy som blir grövre, en näsa som blir bredare och så vidare. Alltså skulle kvinnor som ändrar utseendet i ansiktet vänta flickor, och de som ser ut som vanligt vänta pojkar.
Precis som med Zacharias har jag fått finnar till och från, blir tokig! – flicka

Kolla vikten!
Fast inte på dig själv utan – din partner! Har han gått upp i vikt är en dotter att vänta, om inte en son.
Här vet jag faktiskt inte :P

Magen…
Syns magen om man ser dig bakifrån?
Nej det gör den inte - pojke

Drömmarna talar…
Om du drömmer att ditt barn har ett visst kön så är det svaret på din fråga.
Har en gång drömt att jag fått en flicka

Hur ser din hormonrand ut?
Går den bara upp till naveln är det ett tecken på att det är en flicka, om fortsätter upp över magen så är det en pojke.
Jag har inte fått någon hormonrand :S

Benen… Är benen svullna och tjocka är det pojke, är de smala och tunna är det flicka.
Här är det lite osäkert också. Ibland svullnar benen och ibland inte så vi säger pojke :)

Sammanfattning:
5/12 flicka
5/12 pojke
2/12 osäkert
 

Jaha, 50/50 denna gång :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback