2 månader

Tiden rusar iväg och vår lilla flicka har nu hunnit bli 2 månader gammal. Det har hänt mycket med henne den sista tiden :) Hon började ge ifrån sig ljud när hon var kring 6 veckor gammal, hon skrattar och "pratar" mer och mer :) Hon är mycket mer vaken om dagarna även om hon fortfarande tar sig en tupplur då och då, den ena längre än den andra :P Hon börjar att hålla upp huvudet lite bättre och följer oss med blicken, vilket hon kunnat sen hon var drygt 4-5 veckor :) Man kan även se att hon vill greppa saker som hänger framför henne, hon kämpar och kämpar ;) I tisdags var vi på läkarbesök på BVC, allting var jättefint med henne och hon hade vuxit till sig som vanligt :D Nu är hon 60 cm lång och väger 5530 gram. Kurverna har börjat jämna ut sig så hon kanske har hittat sin tillväxtkurva nu {en liten bit ovanför normalkurvan}.
 
Hon ammar ungefär var tredje timme och får behålla maten. Hon kräks väldigt sällan så det är skönt! På kvällarna har vi börjat lägga henne i sin säng där hon kan sova en stund. Hon äter fortfarande på natten och när hon väl vaknar i sin säng går det tyvärr inte att lägga henne där igen. Jag knappt ens lägga henne i babynästet mellan oss :/ Hon blir ledsen direkt och börjar att gråta så hon sover väldigt ofta i min famn. Tidigt på morgonen brukar det gå att lägga henne i nästet och hon sover där en timme eller två innan hon vill tillbaka till mig. Får hoppas att det blir bättre, jag måste väl även försöka vara lite "sträng" och envis. Försöka att bara amma henne när jag är vaken och därefter lägga henne i sin säng när hon ammat klart. Dock drar jag mig för att göra det då det inte blir mycket sömn för min del och sen tycker jag att det är mysigt att henne intill mig. Ja lite självisk är jag nog allt! Jag försöker att få henne till att ta napp men det är väldigt sällan som hon tar den. Vi får se vad hon väljer att göra när hon blir lite större :) Zacharias tog inte napp speciellt bra i den åldern heller. Just nu kan hon ta tummen eller varför inte hela handen när hon är snuttsugen :P
 
Hon är väldigt glad och snäll, tycker sällan att hon är ledsen, enbart då hon är hungrig eller under kvällen då hon är väldigt trött och kanske inte kommer till ro ordentligt. Under de senaste dagarna har hon förändrats mycket i sitt utseende, kan inte riktig sätta fingret på vad det är :D hon är fortfarande väldigt lik Sebastian :) Jag får vara glad för att hon åtminstone fått min ögonfärg ;)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback