Starten på ett hälsosammare liv

Då har det gått en vecka sedan jag började tänka på hur och vad jag äter. Vill ju komma ifrån sötsuget och äta bättre mat och samtidigt gå ner de sista kilona från graviditeten. Måste säga att sötsuget har nästan försvunnit helt och hållet! Förut har jag nästan klättrat på väggarna när jag inte haft nått godis hemma :S Helt sjukt egentligen!! Målet är ju även att komma igång med träningen på Friskis&Svettis, men då måste Cornelia klara sig utan mig. Hon har de senaste två kvällarna tagit ersättning i flaska, vilket är ett stort steg då hon ratat flaskan helt och hållet tidigare :) Detta gör ju att jag väääldigt snart kan komma igång! :D För tillfället har jag ingen press på mig att "träna" på annat sätt. Utan jag får mina promenader med barnvagnen ett par gånger i veckan, samt bowlingträning. Sitter ju inte direkt still om dagarna heller ;) Motivationen är på topp! Jag ska komma i form igen! Bygga upp min kropp så den mår bättre! Jag måste ju orka med mina två barn också! :)
 
Eftersom jag vägt mig den 5:e varje månad så blev det även så den här gången :) 1/2 kilo ner sedan den 5:e december så det var skönt att jag inte hade gått upp nått speciellt under jul och nyår just med tanke på allt jag stoppat i mig! :O
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback