Ängelholm #1

Resan startade tidigt söndag morgon. Zacharias var vaken och Cornelia sov hela vägen fram till Brahehus där vi stannade för att fika och sträcka på benen :) Barnen fick leka av sig lite innan det återigen var dags att fortsätta bilresan neråt landet :) Cornelia blev otålig efter ett tag men vi klarade oss till Örkeljunga där vi åt lunch :) Zacharias som då hade varit vaken hela resan somnade givetvis 15 min innan vi var framme i Ängelholm ;) Var otroligt skönt att det ändå gick så pass bra med barnen som det gjorde! 
 
Vi checkade in på Klitterbyn, åkte till stugorna (nyrenoverade och riktigt fräscha) och kastade in packningen, bytte om till badkläder och skyndade oss ner till stranden :D Var fruktansvärt varmt och vi längtade efter att få svalka av oss i havet :) Vi gjorde bort oss ganska rejält när vi tog med alla vagnar ner.. kan inte påstå att det var lätt att dra en dubbelvagn i djup sand ;) Haha, vi gjorde inte om det misstaget! Tråkigt nog blev jag väldigt besviken när vi kom ner till vattnet :( Det var så smutsigt att jag knappt vågade gå ner. Zacharias gnällde och ville absolut inte bada, han ville åka hem som han sa :P Cornelia var givetvis överlycklig! Hon älskar ju att bada :D De andra doppade sig i alla fall men jag och Zacharias höll oss på stranden.. Tror vi alla var lite besvikna på hur det såg ut, vi hade ju förväntat oss nått helt annat! Efter en stund packade vi ihop våra saker för att åka iväg och handla och för att köpa mat. Vi hade bestämt att vi skulle ordna den mesta maten i stugorna :) Men första kvällen blev det pizza :P
 
När barnen sov satte vi oss utanför min och Sebastians stuga och spelad Uno, drack lite och åt godis tills vi storkna :) Detta var återkommande varje kväll under vår vistelse där ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback